Afiliácia, atraktivita, láska
«»
Prípona
.doc |
Typ
seminárna práca |
Stiahnuté
10 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
13258 |
Posledná úprava
10.11.2020 |
Zobrazené
2 065 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Človek je tvor spoločenský. Pre svoj život potrebuje nielen uspokojovanie svojich základných potrieb, ale aj ako to tvrdí Maslowova hierarchická teória potrieb, bezpečnosť a lásku a spolupatričnosť.
Vytvára si vzťahy s inými ľuďmi. Tieto vzťahy nazval H.H. Kelly ako „osobné vzťahy“-personal relationships. Sú to individuálne významné vzťahy k iným osobám.
Utváranie blízkych osobných vzťahov súvisí s pojmom afiliácia.
Afiliácia vyjadruje potrebu družnosti, alebo priľnutia k iným. V širšom slova zmysle znamená afiliácia potrebu byť v prítomnosti druhých ľudí. U človeka, podobne ako v skupine primátov sa objavuje afiliatívne správanie ako spoločenská aktivita pri práci, hre, rozhovore a v javoch ako fyzická blízkosť, vizuálny kontakt, verbálne a neverbálne správanie.
Potreba afiliácie sa prejavuje ako tendencia byť s niekým, byť spolu. To sa podľa J.M. Wiemanna a H.Gilsa (1989) približuje pojmu Intimita.
Afliiácia je teda afektívna záležitosť. Kdežto pri intimite si uvedomujeme prítomnosť druhého.
...
Kľúčové slová:
atraktivita
atraktívny
atraktívna
príťažlivosť
príťažlivý
príťažlivá
afiliácia
vzťah
osobný vzťah
združovanie
partner
krása
ideál krásy
voľba partnera
Obsah:
- Afiliácia
Utváranie blízkych osobných vzťahov
Človek má potrebu stýkať sa s druhými ľuďmi
Afiliácia podľa H. Heckhausena, Výrosta a Slameníka
Atraktivita
Źiadúce vlastnosti
Atraktivita v živote človeka
Prečo je atraktivita taká dôležitá
Atraktivita v každodennom živote
Venujú sa rodičia krajšiemu dieťaťu?
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.