Agregátny dopyt a agregátna ponuka
Popis:
Predstavuje množstvo tovaru, ktorý sú kupujúci ochotní kúpiť v závislosti od jeho ceny. Dopyt vyjadruje aj množstvo tovarov, ktoré by kupujúci boli ochotní kúpiť pri určitej cene. To sú zamýšľané, predpokladané nákupy. Kupujúci sú však schopní kúpiť len toľko tovarov, koľko im dovoľujú ich príjmy a to je vlastne kúpyschopný dopyt. Individuálny dopyt je dopyt jedného kupujúceho, resp. dopyt po jednom výrobku. Trhový dopyt je dopyt všetkých spotrebiteľov po jednom výrobku.
Kľúčové slová:
agregatny dopyt
agregatna ponuka
multiplikačný prístup určenia krátkodobej rovnováhy
názory na makroekonomickú rovnováhu
krivky AS
Zdroje:
- Ing. Jana Masárová, Ing. Boris Jánsky – Praktické cvičenia z predmetu makroekonómia
- Samuelson – Makroekonómia
- Doc. Ing. Stanislav Grohman– Makroekonómia
- Korček– Vývin ekonomického myslenia.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.