Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Agresivita a médiá

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
46 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
3831
Posledná úprava
02.06.2017
Zobrazené
6 887 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Médiá sú v súčasnosti súčasťou života takmer celej spoločnosti. V priebehu niekoľkých desaťročí výrazne zasiahli do individuálneho, skupinového i spoločenského života takmer na celom svete. Označujú sa za dôležitý nástroj socializácie človeka. Majú podiel pri preberaní modelov správania, vzorov, spoločenských noriem a pod. Vo všeobecnosti prevažuje vnímanie médií ako zdroja informácií a zábavy. Dnes však vieme, že okrem pozitívnych funkcií (rozširovanie poznania, vzdelania, možnosti relaxu...) majú i funkcie negatívne (čím máme na mysli najmä tie mediálne obsahy, ktoré by mohli ohroziť psychický a morálny vývin detí a mladistvých, predovšetkým obsahy zamerané proti ľudskosti, morálke i viere: obsahy s agresívnym nábojom, obsahy podporujúce nenávisť, intoleranciu, rasizmus, konzumizmus, materializmus, sebectvo, sexuálnu neviazanosť, a pod.). Aj napriek dlhým desaťročiam odborných výskumov sa však diskusie o negatívnych účinkoch médií a predovšetkým televízie neprestali pohybovať na príliš širokom názorovom spektre s tendenciou k extrémnym postojom. Hysterické škandalizovanie a moralizovanie na jednej strane a bagatelizovanie na strane druhej k pochopeniu celej problematiky určite neprispieva.
Ako je to však s agresivitou? Do akej miery vplývajú médiá na jej rozvoj a pôsobenie?

Kľúčové slová:

Agresivita

médiá

reklama

Teórie agresivity

Deti a médiá



Obsah:
  • Úvod
    Agresivita
    Charakteristiky agresivity
    Teórie agresivity
    Agresia ako pud
    Agresivita ako naučená reakcia
    Agresia v reklame
    Sledovanie násilia
    Deti a médiá
    Elektronické hry a agresia
    Záver

Zdroje:
  • Antier, E. (2004). Agresivita dětí. Praha: Portál.
  • Atkinson, R.L. (2002). Psychologie. Praha: Portál.
  • Hanuláková, E. (2002). Reklama a etika. Bratislava: Eurounion
  • Hayesová, N. (1998). Základy sociální psychologie. Praha: Portál.
  • Horňáková, S. (2001).Vplyv násilia v elektronických médiách na deti a mládež a potreba mediálnej výchovy k mediálnej gramotnosti(dizertačná práca). Ľublin: KUL.
  • Howard, G. (2007). How computer games help children learn. Teacher Magazine,18,5.
  • Nakonečný, M.(1999). Motivace lidského chováni. Praha: Academia.
  • Řičan, P. (1995). Agresivita a šikana medzi dětmi. Praha: Portál.
  • Suchý, A. (2006). Mediální zlo - mýtus, nebo realita? Rodina a škola, 9.
  • Šimanovský, Z. (2002). Hry pro zvládaní agresivity a neklidu. Portál: Praha
  • Těthalová, M. (2007) Děti napodobují televizní násilí. Informatorium, 2.
  • Vaculík, M. (1999). Elektronické hry a agrese. Československá psychologie, 43, 5, 422-432
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko