Agresivita (seminárna práca + výskum)
«»
Popis:
Úvod
Slovo agresia pochádza z latinského ”adgreedi“, čo znamená zabezpečiť si prístup, atakovať, pokúsiť sa niekoho prekonať, či osloviť. Efektívne využívanie agresivity v medziach normy pod vlastnou kontrolou pomáha žiakom zvládať mnohé situácie a dosahovať stanovené ciele. Najčastejšie ide o športové výkony, súťaženie, dosahovanie dobrých vzdelávacích výkonov, efektívne sebapresadzovanie a pod. Zdravé využívanie agresívnej energie môže viesť k dosahovaniu mnohých cieľov a sebarealizácie v sociálnom prostredí. Ak má agresivita charakter útočného správania sa voči niečomu alebo niekomu s cieľom ublíženia, ide o nežiadúce správanie. Takýto prejav agresie u žiakov môže byť len situáciou vyvolané správanie, čiže nemá trvalý charakter. Ak však ide o zaužívaný spôsob reagovania na vonkajšie podnety, hovoríme o trvalej dispozícii agresívneho správania. Agresivitu možno označiť ako sklon k útočnému jednaniu voči veciam, zvieratám a ľuďom. Agresivita väčšinou súvisí s vnútornou nepohodou a rozpormi medzi prežívaním a jednaním.
Kľúčové slová:
agresivita
agresia
šikanovanie
prieskum
Obsah:
- Úvod
1. Agresivita v živote dieťaťa, človeka
1.1 Agresivita detí a vplyv rodičov
1.2 Agresivita detí a vplyv pedagógov
2. Šikanovanie
2.1 Čo je šikanovanie?
2.2 Agresor a obeť
3. Prieskum názorov a postojov žiakov k agresivite
3.1 Cieľ a úlohy prieskumu.
3.2 Organizácia prieskumu a charakteristika prieskumnej vzorky
3.3 Výsledky prieskumu
3.4 Zhrnutie výsledkov prieskumu
3.5 Návrh odporúčaní
Záver
Príloha (dotazníky)
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.