Akčné učenie – učiaca sa organizácia, zásady učiacej sa organizácie
«»
Popis:
V súčasnom čoraz viac globalizovanom svete ekonomík a podnikov na organizácie pôsobí nepoľavujúci tlak na náklady a výkonnosť. Schopnosť učiť sa rýchlejšie ako konkurencia je podľa Sengeho (autora knihy Piata disciplína), jediná konkurenčná výhoda, ktorú môže organizácia získať.
Začiatok seminárnej práce pojednáva o jednej z foriem vzdelávania na báze skúseností a to Akčného učenia. Človek sa učí už od narodenia. Každý človek získava schopnosť učiť sa a túžbu po poznávaní nového.
Na to aby sme pochopili ako sa organizácie učia potrebujeme upriamiť pozornosť
na organizačné správanie sa. Podľa Van den Broek existuje obrovský počet druhov organizačného správania, ktoré sa môžu vyskytovať v organizácii. Všetky však vychádzajú zo štyroch základných úrovní, ktoré sú v mojej práci opísané.
Dlhý čas sa úsilie o budovanie učiacich sa organizácií podobalo tápaniu v tme, dokiaľ sa nespoznali schopnosti, oblasti znalostí a vývojové cesty, ktoré sú k tomu potrebné.
V poslednej časti mojej práce som sa zamerala na to, čím by mala disponovať
učiaca sa organizácia.
Kľúčové slová:
Manažment
Učiaca sa organizácia
Akčné učenie
Senge
Zdroje:
- SENGE, Peter: Pátá disciplína, Teorie a praxe učící se organizace. Prel. Irena Grusová.
- 1. vyd. (dotlač) Praha : Management Press, 2009. 439 s. ISBN 978-80-7261-162-1
- Odkazy na elektronické informačné pramene
- KOVÁČOVÁ, Ľubica. 2001. Analýza nových techník pružného vzdelávania.
- In: Transfer inovácií, [online]. 2001, č. 3, s. 21. [citované 19. apríl 2010],
- LAŠŠÁK, Vladimír. 1997. Učenlivá organizácia I. - princípy organizačného správania sa.
- In: Manažér, [online], 1997, č. 4. [citovanie 19. apríl 2010],
- SABADKA, Dušan. 2006. Vzdelávanie na báze vlastnej skúsenosti – Learning by doing.
- In: EQUAL for Automotive, [online]. 2006, č. 1, s. 37. [citované 19. apríl 2010],
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.