Popis:
Človek je jedinec, ktorý sa neustále zdokonaľuje, prijíma nové výzvy, nové informácie a vytvára si spoločenstvá, v ktorých dennodenne komunikuje a v ktorých žije. Rozhovorom, nadväzovaním kontaktov a udržiavaným si dobrých spoločenských vzťahov sa pohybuje po pomyslenom rebríku ľudskej komunikácie. Správne regulovanie, kontrola a nadhľad svojho individuálneho prejavu, zaručuje prehlbovanie a upevňovanie si schopností medziľudských vzťahov. Snaha ľudí o neustále podmaňovanie si prírody, prináša nové poznatky, nové prekážky a výzvy, ktoré chceme zdolávať. Správnym dohľadom nad našim rozhovorom, nad uchopením myšlienok budujeme svoj potenciálny ľudský faktor - podmaniť a získať si svojho poslucháča, spoluúčastníka diskusie. Úspešnosť správneho rozhovoru je spojená s dlhodobou praxou a precíznou prípravou na dosiahnutie nami stanoveného cieľa.
Kľúčové slová:
komunikácia
prejav
rozhovor
Obsah:
- 1. Úvod 3
2. Základy komunikácie 4
3. Konverzácia 4
4. Fázy konverzácie 5
5. Spôsoby komunikácie 6
6. Fázy interpersonálnych vzťahov 7
7. Príprava prejavu 9
8. Záver 14
9. Použitá literatúra 15
Zdroje:
- DEVITO, JOSEPH A.: Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada Publishing, a.s. 2008. ISBN 978-80-247-2018-0
- KLAPETEK, M.: Komunikace, argumentace, rétorika. Praha: Grada Publishing, a.s. 2008. ISBN 978-80-247-2652-6
- BAUMGARTNER, F.: Sociálna inteligencia vo vzťahu k interpersonálnym črtám.- In: Českosovenská psychologie.-Roč. 53, č.2 (2009)
- MIKULÁŠTÍK, M.: Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada Pubishing, a.s 2003. ISBN 80-247-0650-4
- MIKULÁŠTÍK, M.: Sociální kompetence. Žilina: Poradce podnikateľa, 2008 ISBN 978-80-88931-90-4