Alternatívne školstvo
«»
Popis:
Predmetom pedagogiky je problematika výchovy, vzdelávania a výcviku detí a mládeže, čiže edukácie a skúmanie zákonitostí príslušnej edukačnej reality. Pedagogika patrí medzi vedy o edukácii, ktorými sú andragogika (veda o edukácii dospelých) ako aj geragogika (veda o edukácii starších občanov). Pedagogika patrí medzi spoločenské a humanitné vedy.
Základným cieľom pedagogiky je skúmať, zovšeobecňovať a formulovať edukačné zákonitosti, zdokonaľovať edukačnú prax a tak obohacovať všeobecný fond pedagogických poznatkov.
Alternatívna škola pracuje na úrovni systémovej alternatívy, t. j. líši sa vo všetkých základných znakoch od tradičnej školy, obsahuje novoformulované ciele, ktoré indikujú potrebu zmeny na úrovni systému, jeho štruktúry a dynamiky. Alternatívnymi nie sú školy, ktoré v nižších ročníkoch volia slovné hodnotenie ako alternatívu k známkam ako spôsobu hodnotenia. To je len alternatívne hodnotenie.
Kľúčové slová:
pedagogika
špeciálna pedagogika
alternatívne školstvo
teória výchova
vzdelávanie
výchova
Waldorfská škola
Pedagogika M. Motessoriovej
Jenská škola
Daltonská škola
Aristoteles
Komenský Ja...
Zdroje:
- Pedagogika, Doc. PhDr. Vladislav Kačáni, CSc., PhDr. Jaroslav Greisinger, Ústav pre ďalšie vzdelávanie stredných zdravotníckych pracovníkov, Bratislava 1981
- Pedagogika pre 1. ročník študijného odboru učiteľstvo pre MŠ a vychovávateľstvo, PaedDr. Soňa Kikušová, CSc., PaedDr. Dušan Kostrub, SPN, Bratislava 2002
- Materská škola, vyd. F. Hofmann, 1987
- Pedagogika predškolského veku, Marie Bartušková a kol., SPN, Bratislava 1972
- Alternatívne školstvo, Miron Zelina, IRIS, Bratislava 2000
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.