Popis:
FedExCorporation
Analýza externého a interného prostredia ako východisko pre tvorbu stratégie firmy (organizácie)
OrganizáciaFedEx bola založená na začiatku osemdesiatich rokov a v súčasnosti patrí medzi najväčšie a najrýchlejšie sa rozvíjajúce logistické koncerny na svete. Táto enormne veľká prepravná organizácia sa člení na niekoľko dcérskych spoločností. Prvou je FedEx Express, je to najväčšia americká spoločnosť,ktorá zabezpečuje doručovateľské služby bežnýchpoštových zásielok, listov, viacpoložkových zásielok, balíkov do 150 kg atď. Táto prepravná firma je schopná doručiť akúkoľvek zásielku v extrémne krátkom čase a jej rozvinutá logistická sieť jej umožňuje operovať až v dvesto trinástich krajinách sveta. „Federal Express Corporation ("FedEx Express") je najväčšia svetová expresná prepravná spoločnosť, vďaka jej široko rozvinutému leteckému systému a neustále sa zväčšujúcou pozemnou infraštruktúrou, je FedEx Express schopný doručiť zásielky v priebehu 1-3 dní do väčšiny destinácií po celom svete, kde sa sústreďuje až 90% svetovej ekonomickej aktivity (ClementChen, LisaDuong, HideoYang,FedExCorporationStrategic Audit,May 14, 2010)“.Ďalšou firmou, ktorá je súčasťou tohto logistického gigantu je FedExGround...
Kľúčové slová:
strategický manažment
FedEx
SWOT analýza
Obsah:
- FedExCorporation
Doterajšia stratégia firmy FedEx
Strategické ciele spoločnosti
Stratégie spoločnosti
Analýza interného prostredia (SWOT analýza)
Firemná kultúra (silné stránky)
Firemná kultúra (slabé stránky)
Príležitosti
Hrozby
Skúmanie externého prostredia (analýza pôsobenia faktorov makro prostredia)
Ekonomické faktory
Politické faktory
Socio-kultúrne faktory
Technologické faktory
Stanoviska, návrhy, odporúčania vyplývajúce z uskutočnených analýz
Odporúčané riešenie
FedEx Express
FedExGround
FedExTradeNetworks
FedExServices
Použité zdroje
Zdroje:
- ClementChen, LisaDuong, HideoYang, FedExCorporationStrategic Audit, May 14, 2010
- Fitzsimmons,J.,Fitzsimmons,M.(2008), ServiceManagement 6thed., NewYork:McGraw-Hill
- J.Nollet. “GrowthandStrategy.” Services PLUS, Boucherville, Quebec, Canada:G.MorinPublisherLtd., 2010
- WoodyBaird,“FirstFedExwork contract in place, more tocome?” TheAssociated Press, 5 Feb. 2010
- Charles A. Cianfrani, Joseph J. Tsiakals, John E. (Jack) West, ISO 9001 Explained – 3rd edition, 2009