Popis:
Pri marketingovej analýze , plánovaní, implementácií a kontrole potrebujú marketingoví manažéri informácie. Potrebujú byť informovaní o zákazníkoch, konkurentoch, sprostredkovateľoch a ďalších faktoroch trhu. V minulom storočí firmy poznali svojich zákazníkov a tak manažéri získavali informácie priamym kontaktom s ľuďmi, tým, že ich pozorovali a dávali otázky. Postupne sa firmy stali celoštátnymi a internacionálnymi, musia mať viac informácií o väčších a vzdialenejších trhoch. S rastúcimi príjmami a náročnosťou kupujúcich predávajúci potrebujú dokonalejšie informácie o tom, ako kupujúci reagujú na rozličné produkty a apely a tiež potrebujú informácie o účinnosti svojich marketingových nástrojov a aktuálne informácie, aby sa mohli včas rozhodovať.
Zvýšila sa ja ponuka informácií. Zdokonalením počítačových systémov a ďalších technológií umožňuje firmám obstarať si veľké množstvo informácií. Napriek tomu sa manažéri Často sťažujú, že majú nedostatok informácií správneho druhu alebo nadbytok nevhodných informácií. Významné informácie často prichádzajú neskoro, aby sa dali využiť a včasné informácie sú nepresné. V súčasnosti mnohé firmy skúmajú informačné potreby svojich manažérov a vytvárajú informačné systémy.
Kľúčové slová:
marketingová stratégia
Interné záznamy
marketingový výskum
Mikroprostredie
Makroprostredie
Zdroje:
- Gary Amstrong, Philip Kotler- Marketing