Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Analýza pivovarníckeho odvetvia za rok 2007

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
32 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
9797
Posledná úprava
05.10.2018
Zobrazené
2 090 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Súčasný vývoj vo svete ekonomiky a obchodu je sprevádzaný prvkami globalizácie a s ňou prichádza pre firmy akéhokoľvek zamerania aj hyperkonkurencia. Všetky konkurenčné výhody, ktoré si firmy vybudovali sú výhodou na krátku dobu a musia neustále hľadať niečo, čím by sa odlíšili od ostatných firiem, ktoré pôsobia v jej danom odvetví. Zdrojom konkurenčných výhod väčšiny firiem je orientácia na kvalitu, neustále zdokonaľovanie svojich výrobkov pomocou inovácií a orientácia na ekológiu.
Hlavným cieľom firmy v trhovej ekonomike je zabezpečiť jej komerčnú a ekonomickú úspešnosť. Tú sa firme podarí dosiahnuť pomocou využitia rôznych stratégií a nástrojov riadenia firmy.

Cieľom seminárnej práce je analýza odvetvia pivovarníctva, definovanie najväčších konkurentov v ňom. Pri analýze odvetvia bude použitý model Michaela Portera a jeho piatich konkurenčných síl ako základná metóda konkurenčných analýz a stratégií.

Kľúčové slová:

pivo

podiel na trhu

pivovarnícky

Európa

Afrika

Slovensko

substitúty

pivovarníctvo



Obsah:
  • Úvod 3
    1 Odvetvie pivovarníctva 3
    1.1 História odvetvia 3
    1.2 Charakteristika odvetvia 4
    1.3 Štruktúra odvetvia 4
    1.4 Hybné sily odvetvia 5
    2 Najväčší konkurenti odvetvia 6
    2.1 Európa 6
    2.2 Afrika 13
    2.3 Amerika 16
    2.4 Austrália 21
    2.5 Ázia 23
    2.6 Slovensko 24
    3 Porterov model piatich konkurenčných síl 25
    3.1 Riziko vstupu nových podnikov do odvetvia 25
    3.2 Obchodná sila kupujúcich 26
    3.3 Hrozba substitútov 26
    3.4 Rivalita medzi konkurenčnými spoločnosťami 27
    4 Trendy v odvetví pivovarníctva 28
    Záver 28
    Použitá literatúra 30
    Prílohy 31

Zdroje:
  • Bartáková. G. a kol.: Marketing manažment. Bratislava: 228 s.r.o., 2007. ISBN 978-80-969856-1-6
  • Lesáková, D.: Strategický marketingový manažment. Bratislava: Sprint, 2001 ISBN 80-88848-90-3
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko