Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 056   projektov
0 nových

Analýza publicistického žánru

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
0 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
36305
Posledná úprava
01.04.2019
Zobrazené
675 x
Autor:
alexandrab
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
V analýze publicistického žánru som vďačne využila archív Slovenského rozhlasu, kde sú zaznamenané všetky relácie. Jednou z nich bola aj archívna záložka Archív relácie Fíčer, kde som si vybrala titul Láska, čo nás drží nad vodou.
Príbehom je osud šesťčlennej rodiny, ktorá sa musela a stále musí vyrovnávať s osudom, ktorý im život nadelil. Chlapci Adamko a Jakubko sa narodili v tridsiatom týždni tehotenstva komplikovaným pôrodom, kde obaja chlapci boli okamžite po pôrode umiestnení v inkubátore. Chlapcom sa žiaľ narodili s telesnou disfunkciu, nedostatočnou funkciou a vývojom kĺbov a svalov. Od narodenia bolo preto potrebné bábätká rehabilitovať a podrobovať sa neustálej liečbe. Adamko už podstúpil operáciu, vzhľadom k tomu, že jeho stav je komplikovanejší....
Fíčer je publicistický žáner, a je spracovaný ako umelecky rozhlasový žáner. Je spracovaný a považovaný ako žáner menej závažného spravodajstva, resp. závažných tém, ktoré sú spracované s nadhľadom a odstupom v širších súvislostiach. Fíčer nemá pevne stanovenú štruktúru, môže sa skladať z titulku a troch základných komponentov : úvod, jadro a záver. Je možné použiť niekoľko druhov úvodov typických pre fíčer. Najčastejšie sa využíva popisný úvod. Vo fíčre sa uplatňuje široké spektrum literárnych, lyrickosť epických žánrových foriem, predovšetkým monológ, dialóg, scénka, reportážny opis, rozprávanie, rozbor , komentár, informácia, dokumentárne výpovede a verše.

Kľúčové slová:

analýza

publicistický žáner



Obsah:
  • Analýza publicistického žánru

Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko