Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Analyza vybranych komunikatov obsahujucich metaforu

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
4 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
45141
Posledná úprava
26.05.2014
Zobrazené
1 807 x
Autor:
maria.mihulcova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Metafora sa väčšine ľuďom javí ako niečo básnické, či rečnícke. Zaraďujú ju skôr do jazyka, ktorý je skôr neobvyklý, inak povedané niečím odlišný od toho obyčajného. Zároveň máme tendenciu priraďovať metaforu výlučne k jazykovej stránke, kde najviac spolupracuje so slovami než s myslením a konaním. Kvôli tomuto majú ľudia o metafore mylnú predstavu, myslia si, že sa bez nej zaobídu. Opak je však pravdou. V publikácii od Lakoffa a Johnsona sa títo autori zhodujú na tom, že metafora je niečo, čo nás sprevádza každý deň, najmä v našom konaní. S týmto tvrdením sa môžeme stotožniť, keďže metafora je tak široko využiteľná nielen v poetike ale čoraz viac sa bez nej nezaobíde reklama, kde sa metafora môže premietnuť v textovej alebo obrazovej časti. (Lakoff a Johnson, 2003)

Kľúčové slová:

metafora

komunikát

reklama

titulok

analýza



Obsah:
  • Úvod
    1. Online reklama s metaforou - „Čas sa míňa“ - Kampaň na globálne otepľovanie (Ferdi Rizkiyanto - autor)
    2. Článok z politickej publicistiky s metaforickým titulkom: „Fico má zdravotné problémy, po nohe ho zradila chrbtica.“
    3. Text podľa vlastného výberu s metaforickým titulkom: „Chudnutie, cesta k vysnívanej postave! 3 tipy pre správne chudnutie.“
    4. Výsek časti článku obsahujúcej metaforu s názvom: „Veľký návrat mafiána Masláka: Prvé scény Koleníka v Paneláku“ (Oblasť bežného používania jazyka)
    Záver
    Zdroje:

Zdroje:
  • BEDNÁŘ, V. Internetová publicistika. 2011. Praha: Grada Publishing, 2011. 210 s. ISBN 978-80-247-3452-1
  • HORŇÁK,P.:Nová abeceda reklamy 2003.Bratislava:Central European Advertising, 2003,s.298.ISBN 80-967950-5-8.
  • LAKOFF, G.- JOHNSON, M. - Metaphors We Live By. 2003. Chicago University Press, Chicago. dostupné online: < http://aclweb.org/anthology-new/O/O12/O12-1018.pdf >
  • ŽILKA, T.: Poetický slovník . 1. vyd., Bratislav : Tatran, 1984. 373 s.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko