Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Asertivita v školskej praxi

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
29 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
24330
Posledná úprava
28.01.2011
Zobrazené
2 696 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Štruktúra školy ako inštitúcie pôsobí na vzťahy medzi učiteľom a žiakom tým, že pripisuje učiteľovi v triede funkciu formujúceho vodcu. Vystupovanie učiteľa je ovplyvnené jeho sociálnou rolou. Rozličné skupiny však môžu od učiteľa očakávať rôzne spôsoby správania a to môže byť dôvodom vzniku konfliktu rolí. Preto možno tvrdiť, že neexistuje jednotné poňatie učiteľovej role. Dobré vzťahy medzi žiakom a učiteľom sú založené na vzájomnej úcte. Žiak si váži učiteľa ak nositeľa formálnej aj osobnej autority pre jeho učiteľské schopnosti, znalosti, osobné kvality a profesionalitu. „Učiteľ si ctí individualitu každého žiaka a váži si jeho študijné úsilie.“ Dôležité vzory očakávania, ktoré sú v „dôsledku konkrétnej sociálnej role prenášané na učiteľa sa vzťahujú predovšetkým k dvom oblastiam, na sprostredkovanie vedomostí a na udržanie spolupracujúcej atmosféra v triede.“ Na jednej strane sa od učiteľa očakáva, že povedie žiaka k tomu, aby si osvojil v určitej miere definované obsahy viac menej definovaným spôsobom a na druhej strane sa predpokladá, že sa učiteľovi podarí udržať si v triede potrebnú disciplínu a poriadok.

Kľúčové slová:

asertivita

škola



Obsah:
  • 1 Asertivita u detí
    2 Úloha asertivity v role učiteľa a žiaka
    2.1 Metóda asertívnej kázne L. a M. Canterových
    2.3 Rozvážne používanie chvály podľa Ginotta
    2.4 Vyjadrenie pocitov a názorov žiaka i učiteľa
    2.5 Vyjadrenie pocitov hnevu
    2.6 Prijímanie kritiky žiakmi

Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko