Asertivita v školskej praxi
«»
Prípona
.doc |
Typ
seminárna práca |
Stiahnuté
29 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
24330 |
Posledná úprava
28.01.2011 |
Zobrazené
2 696 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Štruktúra školy ako inštitúcie pôsobí na vzťahy medzi učiteľom a žiakom tým, že pripisuje učiteľovi v triede funkciu formujúceho vodcu. Vystupovanie učiteľa je ovplyvnené jeho sociálnou rolou. Rozličné skupiny však môžu od učiteľa očakávať rôzne spôsoby správania a to môže byť dôvodom vzniku konfliktu rolí. Preto možno tvrdiť, že neexistuje jednotné poňatie učiteľovej role. Dobré vzťahy medzi žiakom a učiteľom sú založené na vzájomnej úcte. Žiak si váži učiteľa ak nositeľa formálnej aj osobnej autority pre jeho učiteľské schopnosti, znalosti, osobné kvality a profesionalitu. „Učiteľ si ctí individualitu každého žiaka a váži si jeho študijné úsilie.“ Dôležité vzory očakávania, ktoré sú v „dôsledku konkrétnej sociálnej role prenášané na učiteľa sa vzťahujú predovšetkým k dvom oblastiam, na sprostredkovanie vedomostí a na udržanie spolupracujúcej atmosféra v triede.“ Na jednej strane sa od učiteľa očakáva, že povedie žiaka k tomu, aby si osvojil v určitej miere definované obsahy viac menej definovaným spôsobom a na druhej strane sa predpokladá, že sa učiteľovi podarí udržať si v triede potrebnú disciplínu a poriadok.
Kľúčové slová:
asertivita
škola
Obsah:
- 1 Asertivita u detí
2 Úloha asertivity v role učiteľa a žiaka
2.1 Metóda asertívnej kázne L. a M. Canterových
2.3 Rozvážne používanie chvály podľa Ginotta
2.4 Vyjadrenie pocitov a názorov žiaka i učiteľa
2.5 Vyjadrenie pocitov hnevu
2.6 Prijímanie kritiky žiakmi
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.