Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

BCG matica

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
15 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
39405
Posledná úprava
29.01.2012
Zobrazené
2 323 x
Autor:
veroluptakova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. BCG matica
1.1 Definície, postup tvorby, význam a nevýhody

Produkciu výrobkov a poskytovanie služieb podniku organizačne zabezpečujú strategické podnikateľské jednotky a tvorba podnikateľského portfólia firmy je vlastne rozhodnutím vrcholového manažmentu o vzniku nových, o rozvoji, o tmelení alebo o likvidácii existujúcich podnikateľských jednotiek. „Tvorba podnikateľského portfólia firmy je základnou možno povedať najdôležitejšou časťou strategického plánovania, ktoré dlhodobo ovplyvňuje rozvoj a prosperitu podniku. Aby rozhodnutia vedenia mohli byť správne je potrebné, aby sa opierali o exaktné metódy, analýzy a hodnotenia podnikateľského portfólia“. [1]

Najznámejšiu metódu analýzy portfólia vypracovala popredná manažérska konzultačná firma Boston Consulting Group. Podľa BCG môže firma zhodnotiť všetky svoje strategické podnikateľské jednotky (SPJ) pomocou matice rastu/podielu (rastovo - podielovej matice).

Matica Bostonskej konzultačnej skupiny úzko súvisí s koncepciou životného cyklu (obrázok 1.)produktu a je nápomocná pre podnikateľov v tom, aby si uvedomili potrebu rozloženia ich produktov z hľadiska ich životného cyklu, a nastolili rovnováhu medzi produktmi, ktoré zdroje pohlcujú a ktoré ich vytvárajú. 

Je však potrebná obozretnosť a uvážlivosť pri jej používaní, podobne ako pri koncepcii životného cyklu. Obe majú aj svoje obmedzenia ako každá teória. Predovšetkým je niekedy obtiažne určiť, v ktorej etape životného cyklu sa produkt nachádza, ako aj odhadnúť dĺžku životného cyklu. Napr. určitý pokles predaja, ktorý môže byť zapríčinený inými než trhovými okolnosťami (zlá reklama, neefektívna distribúcia...) môže viesť k mylnému záveru, že produkt je v poklese a treba ho vyradiť.
...

Kľúčové slová:

BCG matica

dojné kravy

hviezdy



Obsah:
  • 1. BCG matica 2
    1.1 Definície, postup tvorby, význam a nevýhody 2
    1.2 SPJ – Strategická podnikateľská jednotka 3
    1.3 Popis rastovo – podielovej matice 3
    1.3.1 Kvadrant otázniky – problémové deti 4
    1.3.2 Kvadrant hviezdy 4
    1.3.3 Kvadrant dojné kravy 5
    1.3.4 Kvadrant psy – starý pes 5
    1.4 Nová BCG matica 6
    1.8.1 Fragmentácia 6
    1.8.2 Špecializácia 6
    1.8.3 Veľký trhový podiel 6
    1.8.4 Mŕtvy bod 6
    1.5 Výhody BCG 7
    1.6 Nevýhody BCG 7
    Použitá literatúra 8

Zdroje:
  • KITA, J. A KOL.: Marketing. Bratislava: Edícia Ekonómia. 2000, 363s. ISBN 80-88715-70-9
  • Bohuš Biel. Ponúknite správny produkt 3.: Otázniky a dojné kravy. [online] Publikované 4.4.2008. [citované 10.5.2008]. Dostupné z < http://prenajmisi.sk/node/121 >.
  • M.Forent a spol., Marketing základy a postupy, Computer Press Praha, 40-43s, ISBN 80-7226-558-X
  • Prof.Ing. Ján Košturiak, PhD. . 2006. BCG matica. [online] Publikované 15.3.2006 [citované 10.5.2008]. Dostupné z < http://www.ipaslovakia.sk/slovnik_view.aspx?ids=194 >.
  • KOTLER, PH. – ARMSTRONG. G.: Marketing, Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo. 1992, 20-23 s. ISBN 80-08-02042-3.
  • KUSÁ, A.: Základy marketingu. Zvolen: TU. 2007, 164 s. ISBN 978-80-228-1727-1
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko