Popis:
Globalizácia trhov vytvára pre malé a stredné podniky novú dimenziu konkurenčného prostredia. Doteraz dosahované výsledky podnikov sa už v nových podmienkach ukazujú ako neuspokojivé.
Podnik, ktorý chce dlhodobo prosperovať, musí opustiť stratégiu krátkodobej lokálnej úspešnosti a musí si postaviť ciele, ktoré zabezpečia jeho existenciu a prosperitu v prostredí celosvetovej súťaže.
Nové trendy vo vývoji svetového hospodárstva sa priamo dotýkajú podnikania a podnikov a výrazne ich ovplyvňujú. Tradičné prístupy, modely, metódy, postupy a spôsoby práce podnikov dosahujú svoje krajné možnosti. Nie sú schopné pružne reagovať na nové, dynamicky sa meniace podmienky. Preto postupne vznikajú ďalšie riešenia pre podniky, ktoré sledujú dosahovanie ich prosperity v nových podmienkach globalizácie spoločnosti. Riešenia, ktoré akceptujú zmeny na trhu, ale súčasne vyvolávajú zavedenie nových prístupov k práci a s tým spojenú reorganizáciu podnikov.
Kľúčové slová:
benchmarking
globalizácia
trh
podniky
hospodárstvo
konkurenčné prostredie
Obsah:
- Úvod 2
1. Malé a stredné podniky na Slovensku v konkurenčnom prostredí 3
2. Benchmarking 5
2.1. História benchmarkingu 5
2.2. Aspekty benchmarkingu 5
2.3. Druhy benchmarkingu 6
2.4. Fázy benchmarkingu 7
2.5. Určenie partnera benchmarkingu 8
3. Benchmarking v malých a stredných podnikoch na Slovensku 9
Záver 10
Použitá literatúra 10