Brand equity (Hodnota značky)
«»
Prípona
.doc |
Typ
seminárna práca |
Stiahnuté
9 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
13936 |
Posledná úprava
16.02.2022 |
Zobrazené
1 013 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Brand equity - hodnota značky - pridaná hodnota, ktorú dodáva produktu značka
Značka je charakteristické meno alebo symbol (logo, obchodná značka, alebo balíkový dizajn) určený identifikovať pôvod tovarov alebo služby a odlíšiť ich od konkurencie.
The brand is a distinguishing name or symbol (logo, trademark, or package design) intended to identify the origin of the goods or services and to differentiate those goods or services from those of competitors.
Hodnota značky tiež obsahuje iné "nehmatateľné" aktíva také ako patenty, obchodné značky a kanálových vzťahov.
Dokonalý model určenia hodnoty značky ešte nikto nevymyslel. A to napriek tomu, že dôležitosť určovania hodnoty nemateriálneho vlastníctva v posledných desiatich rokoch výrazne vzrástla. Prvé pokusy určiť napríklad hodnotu značky siahajú do päťdesiatych rokov minulého storočia.
Z finančného hľadiska predstavuje hodnota značky pre podnik majetok, ktorý dokáže v budúcnosti preukázateľne nadobudnúť jej zásluhou. Hodnota značky sa prejavuje napríklad vo väčšom obrate podniku, v možnosti diktovať ceny či v ziskoch prameniacich z predaja licenčných práv.
Vyčíslenie hodnoty značky je nevyhnutné pri predaji a kúpe podnikov vlastniacich značky a pri kalkuláciách cien licencií na používanie zavedených značiek. V prípadoch značkového pirátstva slúži hodnota značky ako základný údaj pri výpočte prípadného odškodného.
...
Kľúčové slová:
brand equity
equity
hodnota značky
hodnota
značka
pozitivita
rovnosť
brand
manažment
marketing
produkt
pridaná hodnota
logo
obchodná značka
cena
predaj
Obsah:
- Úvod
10 najlepších značiek sveta
Nemci radšej presne
Brand equity
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.