Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Cenová regulácia

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
19 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
35821
Posledná úprava
17.11.2010
Zobrazené
1 426 x
Autor:
misnow
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Regulácia ako faktor podnikateľského prostredia je riadený zásah, ktorý sa zameriava na ovplyvňovanie správania jednotlivých subjektov prostredníctvom zavedenia primeraného motivačného alebo brzdiaceho systému na nasmerovanie či obmedzovanie ekonomických rozhodnutí .

Regulácia cien sa uskutočňuje v nekonkurenčnom prostredí, kedy ide o ochranu spotrebiteľského a verejného záujmu a pri tzv. prirodzených monopoloch. Napríklad monopolný výrobca nie je nútený rešpektovať ceny porovnateľných výrobkov, pretože sa na trhu nenachádzajú.
Produkty poskytuje len monopolný subjekt, prípadne len malé množstvo silných subjektov, je potrebné trhový mechanizmus vyrovnávania dopytu a ponuky nahrádzať vonkajšími zásahmi do trhu jeho reguláciou, aby zo strany týchto subjektov nedochádzalo k zneužívaniu ich dominantného postavenia.

Kľúčové slová:

cena

monopol

sietove odvetvie

urady pre regulaciu cien

regulacne modely a metody

telekomunikacny urad SR

monopolny urad SR

postovy regulacny urad SR



Obsah:
  • Obsah


    1. Charakteristika pojmu cenová regulácia. 3


    1.2 Regulované oblasti 4


    2. Regulačné modely a metódy. 5


    2.1 Cenová regulácia. 5


    2.2 Necenová regulácia. 6


    3. Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) 7


    4. Protimonopolný úrad SR.. 8


    5. Telekomunikačný úrad SR.. 8


    6. Poštový regulačný úrad. 9


Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko