Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Certifikácia systémov kvality podľa noriem ISO

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
19 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
5350
Posledná úprava
26.09.2017
Zobrazené
1 763 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Súčasné rýchlo sa meniace ekonomické prostredie stavia podniky, organizácie, inštitúcie pred problém zabezpečenia dlhodobej konkurencie schopnosti. Rozhodujúcim faktorom je kvalita podnikov, alebo služieb. Znamená to zavádzať do praxe nové metódy riadenia, užitočné, no samoúčelné zmeny. Cieľom je zvýšenie efektívnosti, výkonnosti a kvality.

Organizácia, podnik, inštitúcia musí mať o sebe a svojom smerovaní jasnú predstavu, stanovené ciele, princípy, hodnoty a spôsob, akým chce tieto ciele dosiahnuť. Zmeny, ktoré zavedenie systému kvality so sebou prináša, sa vždy týka ľudí. Ich implementácia nie je jednoduchá. Dôležitú úlohu zohráva firemná kultúra. Je potrebné vytvoriť vhodné podmienky, ľudí primerane motivovať, vytvoriť primeranú klímu, podporovať tímovú prácu, komunikáciu.

V roku 1979 bola v rámci ISO, Ineternational Organisation for Standardisation - vznikla v roku 1946 v Ženeve, vytvorená pracovná skupina Quality Management and Assurance. V roku 1987 vydala medzinárodné normy radu ISO 9000, slúžiace ako podklad na budovanie a zabezpečovanie európskych systémov kvality v podnikoch. Ich cieľom bolo zaviesť porovnateľnú certifikáciu systému kvality v súvislosti so zodpovednosťou za výrobok. Týmto sa podporila technická harmonizácia predpisov a medzinárodný obchod. S prechodom na voľný obeh tovaru a pracovnej sily v rámci EU bolo potrebné zaviesť kritérium na ochranu spotrebiteľa, ktorým je v súčasnosti kvalita výrobku, resp. služby. Normy radu ISO 9000 sú dobrovoľné medzinárodné normy. Týkajú sa manažérstva kvality, systémov kvality a ich prvkov.

Kľúčové slová:

kvalita

certifikácia

norma

politika kvality

organizácia



Obsah:
  • Dôvody prečo zaviesť iso
    Dokumentácia k systému manažérstva kvality
    1. Úroveň
    Ciele kvality
    Príručka kvality
    2. Úroveň
    Organizačné smernice
    3. Úroveň
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko