Cestovný ruch
Popis:
Cestovný ruch sa stal v 20. storočí významným fenoménom vo svete, a to nielen z hľadiska rozsahu účasti obyvateľstva Zeme, ale aj z hľadiska jeho ekonomických, sociálnych, kultúrnych, ekologických a ďalších účinkov. Pokladá sa za aktivitu voľného času a právom sa zaraďuje do priemyslu voľného času. V teoretickej časti sa dozvedáme, čo je to cestovný ruch, ako sa členia ubytovacie zariadenia a ako sa delia hotely, čo rozumieme pod pojmom hotelový produkt a požiadavky na produkt a takisto s tým súvisiaca spokojnosť hotelových hostí a kvalita poskytovaných služieb. Stretneme sa tu taktiež aj s popisom histórie a služieb hotela DoubleTree by Hilton v Košiciach. V empirickej časti je našim cieľom zistiť spokojnosť hotelových hostí s hotelom a službami prostredníctvom otázok spracovaných do dotazníka. V závere je popísaný výsledok nášho výskumu a použitá literatúra, z ktorej sme čerpali informácie.
Kľúčové slová:
cestovný ruch
ubytovacie zariadenie
hotel
Obsah:
- Úvod.. 2
1. Základné pojmy.. 3
1.1. Čo je to cestovný ruch?. 3
1.2. Čo je to ubytovacie zariadenie?. 3
1.3. Hotel a jeho členenie. 4
2. Hotelový produkt.. 5
2.1.1. Jadro produktu. 5
2.1.2. Očakávaný produkt 5
2.1.3. Širší produkt 6
2.2. Produkt hotela ako reťaz služieb. 7
3. Kvalita a spokojnosť návštevníkov.. 8
3.1. Spokojnosť hotelového hosťa. 8
3.2. Kvalita služieb. 8
4. História hotela DoubleTree by Hilton.. 10
4.1. Schalkház. 10
4.2. Slovan. 10
4.3. DoubleTree by Hilton. 10
5. Služby hotela DoubleTree by Hilton.. 11
5.1. Ubytovanie (accommodation) 11
5.2. Izba. 11
5.3. Apartmán. 11
5.3.1. Vybavenosť izieb a apartmánov. 11
5.4. Stravovacie služby (boarding services) 11
5.5. Doplnkové služby. 12
6. Empirická časť.. 13
6.1. Cieľ práce. 13
6.2. Hypotézy práce. 13
6.3. Výskumná vzorka. 13
6.4. Dotazník spokojnosti hotelových hostí 14
Záver.. 20
Zoznam použitej literatúry: 21
Zdroje:
- GÚČIK, M. a kol. Výkladový slovník: Cestovný ruch, hotelierstvo, pohostinstvo. Bratislava. 2006. SPN
- GÚČIK, M. a kol. Manažment regionálneho cestovného ruchu. Banská Bystrica. 2007. ISBN
- NOVACKÁ, Ľ. Hotelierstvo: ubytovacie zariadenia a ich služby. Bratislava. 1994. SOFA
- HOLJEVAC, I. A. Quality management in tourism and hospitality industry. In: Human capital, culture and quality in tourism and hospitality industry. Faculta of Tourism and Hospitality Management, str. 487 – 503. 2002. ISBN
- NOVACKÁ, Ľ. - KUČERA, P. – TREFIL, P. Hotelový a gastronomický manažment pre 5. ročník hotelových akadémií. Bratislava. 1999. SPN
- PAPULOVÁ, E. – KUČERA, P. – TREFIL, P. Hotelový a gastronomický manažment pre 4. ročník hotelových akadémií. Bratislava. 1999. SPN
- GÚČIK, M. Hotel – reťaz služieb a súbor zážitkov. 2007. In: http://www.tophotelierstvo.sk/servis-sluzby/hotel-reaz-sluieb-a-subor-zaitkov/
- http://www.kosice.sk/clanok.asp?file=history_remembrances_schalkhaz.htm
- http://www.stavebne-forum.sk/sk/article/13020/hotel-doubletree-by-hilton-kosice-prvy-u-nas-druhy-v-europe/
- http://www.doubletree.com
- Vyhláška č. 277/2008 Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky o kategorizácii a klasifikácií ubytovacích zariadení: In: http://www.zbierka.sk/zz/predpisy/default.aspx?PredpisID=208291&FileName=zz2008-00277-0208291&Rocnik=2008
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.