Charakteristika a typológia záškoláctva
Popis:
Záškoláctvo, agresivita, poruchy správania, násilie... to sú žiaľbohu časté a frekventované slová v dnešnej škole. Záškoláctvo, ako uvádza Bakošová (2005, s.137) môžeme chápať v širšom zmysle ako „vyhýbanie sa školskej dochádzke, neospravedlnená absencia žiaka v škole bez ohľadu na motív a počet absencií“ a v užšom zmysle, pokračuje, ako jednu z porúch správania. Príčinou takejto poruchy, môže byť narušený vzťah ku škole, alebo k samotnému učeniu.
Kľúčové slová:
záškoláctvo
charakteristika
typológia
Zdroje:
- BAKOŠOVÁ, Z. 2005. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. 1.vyd. Bratislava : Stimul, 2005. 220 s. ISBN
- BŮŽEK, A. 2002. Sociálna pedagogika – potrebné východisko pre sociálnu prácu. In Vychovávateľ, 2002, roč. 47, č. 5, s. 14-15. ISSN 0139-6919.
- EMMEROVÁ, I. Aktuálne otázky spolupráce rodiny a školy v prevencii sociálno-patologických javov. 2006. In KIPS, M. – KOLDEOVÁ, L. (ed.): Výchova, škola, spoločnosť - minulosť a súčasnosť : Zborník príspevkov z vedeckej konferencie. Bratislava : Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, 2007. [cit. 2009-01-3]. Dostupné na http://www.fedu.uniba.sk/index.php?id=2591.ISBN 978-80-223-2295-9.
- KYRIACOU, Ch. 2003. Riešenie výchovných problémov v škole. 1. Vyd. Praha : Portál, 2005. 152 s. ISBN 80-7178-945-3.
- SELICKÁ, D. 2001. Možnosti sociálneho pedagóga pri sociálno-patologických javoch u detí a mládeže. In Vychovávateľ, 2001, roč. 44, č. 2, s. 30-31. ISSN 0139-6919.
- VOCILKA, M. 1999. Vplyv rodinného prostredia na záškoláctvo. In Vychovávateľ, 1999, roč. 42, č. 5-6, s.31-33. ISSN 0139-6919.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.