Charakteristika dieťaťa s ľahkou mentálnou retardáciou
«»
Popis:
Diagnóza mentálnej retardácie, pokiaľ neide o kombinované postihnutie, býva často stanovená a v predškolskom veku, alebo dokonca až po nástupe do školy, kde dieťa zlyháva. V prvom roku života býva dosahovanie základných vývojových medzníkov, hlavne v oblasti pohybových zručností (sedenie, lezenie, chôdza) väčšinou oneskorené len mierne alebo je i v pásme normy a ani osvojenie prvých slov nemusí byť dramaticky oneskorené. Retardácia sa stáva zrejmou až na vyšších vývojových úrovniach, keď sa začne od dieťaťa očakávať riešenie zložitejších úloh či situácií.
Kľúčové slová:
mentálna retardácia
ľahká mentálna zaostalosť
Zdroje:
- KONČEKOVÁ, Ľ. 2004. Patopsychológia. Prešov : Lana, 2004. ISBN 80-969053-4-1
- PIPEKOVÁ, J. 1998. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-65-9
- ŘÍČAN, P.- KŘEJČÍŘOVÁ, D. 1995. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada Publishing s.r.o, 1995. ISBN 80-7169-168-2
- SLOWÍK, J. 2007. Speciální pedagogika. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1733-3
- ŠVARCOVÁ, I. 2006. Mentální retardace. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-060-7
- VANČOVÁ, A. 2005. Základy pedagogiky mentálne postihnutých. Bratislava: Sapientia, 2005. ISBN 80-968797-6-6.
- VAŠEK, Š. 2008. Základy špeciálnej pedagogiky. Bratislava: IRIS, 2008. ISBN 978-80-89229-11-6
- VÍTKOVÁ, M. 2004. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9
- Vzdelávacie programy pre žiakov s mentálnym postihnutím, ISCED 1- primárne vzdelávanie, [online]. Bratislava: ŠPU, 2009. [cit. 2010.11.15]. Dostupné na internete: http://www.statpedu.sk/sk/sections/view/statne-vzdelavacie-programy/statny-vzdelavaci-program
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.