Popis:
V projekte sú popísane jednotlivé kroky plánovania. Plánovanie je projektovanie budúcnosti, tj. budúceho stavu. Je to nástroj, ktorý pomáha manažérom myslieť pomocou výsledkov a problémov a následne navrhovať alternatívy ako prekonávať problémy.
Úvod
Slovenské národné hospodárstvo prechádza na novú, trhovú ekonomiku, na nový systém riadenia. Prosperitu podnikateľských subjektov môže zaistiť osvojenie si moderného manažmentu dobrými manažérmi.
Teória a prax z manažérskej práce západných krajín má storočnú históriu, poznačenú úspechmi, ale aj prehrami. Naši manažéri by si mali osvojiť základy moderného manažmentu a vybrať z neho to, čo je vhodné ako pre naše podmienky, tak aj pre mentalitu nášho národa.
Manažment je preverený reálnym životom trhovej ekonomiky, ktorá v západoeurópskych krajinách a v Amerike trvá vyše sto rokov. Oboznámiť sa s vývojom a jeho históriu je potrebné aj preto, lebo súčasné nové trendy v manažmente sa vracajú k poznatkom klasikov manažmentu. Naši manažéri musia poznať korene manažmentu, aby mohli v našich podmienkach aplikovať to, čo prinesie najväčší úspech v práci s ľuďmi.
Treba zdôrazniť, že všetci, ktorí sú považovaní za zakladateľov manažmentu, boli praktici. Zúžitkovali vlastné skúsenosti získané dlhoročnou prácou v podnikoch, spracovali ich teoreticky a zovšeobecnili závery a odporúčania.
Kľúčové slová:
plánovanie
manažment
plán
ekonomika
Obsah:
- Úvod 3
1. Charakteristika plánovania 4
1.1 Druhy plánov 5
1.2 Postupy plánovania z hľadiska marketingu 6
2. Charakteristika jednotlivých krokov postupu plánovania 11
Záver 13
Použitá literatúra 14
Zdroje:
- H. KOONTZ, H. WEIHRICH: Management, 1993