Charakteristika organizačnej kultúry - základy manažmentu
«»
Prípona
.doc |
Typ
seminárna práca |
Stiahnuté
32 x |
Veľkosť
0,2 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
2235 |
Posledná úprava
01.10.2016 |
Zobrazené
7 442 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Organizačná kultúra je fenomén, ktorý je veľmi zložitý a ťažko definovateľný, ale ktorý, ako naznačujú vykonané prieskumi, významným spôsobom ovplyvňuje dlhodobú úspešnosť podniku. Na jednej strane môže byť zdrojom sily podniku a hlavným nositeľom jej konkurenčnej výhody, na strane druhej môže byť brzdou rozvoja organizácie dokonca i zdrojom jej deštrukcie.
Súčasní manažéri si význam organizačnej kultúry a jej ovplyvňovania v záujme úspešnosti firmy stále viac uvedomujú. Vo svojom úsilí o jej riadenie sa však stretávajú s dvoma limitujúcimi problémami:
1. na slovenskom trhu existuje len malé množstvo relevantných odborných publikácií, ktoré by manažérom v praxi priniesli potrebný teoretický základ,
2. k dispozícii je málo výskumných poznatkov, ktoré by prinášali informácie o kultúre slovenských firiem a ich špecifikách.
Kľúčové slová:
organizačná kultúra
kultúra moci
úlohy
podpora
analýza
Obsah:
- Úvod 2
Organizačná kultúra 3
Prvky organizačne kultúry 4
VPlyvy na organizačnú kultúru 4
Orientácia kultúry organizácie 5
Kultúra moci 5
Kultúra rolí 5
Kultúra úloh 5
Kultúra podpory 6
Formálna zložka 7
Neformálna zložka 7
Organizačná kultúra v malých firmách 7
Analýza organizačnej kultúry v konkrétnej organizácii 8
Záver 9
Použitá literatúra a zdroje 10
Zdroje:
- DRDLA, M., RAIS, K.: Řízení změn ve firmě. Computer press, Praha 2001.
- Malá československá encyklopedie. Academia 1985.
- BROWN, A.D.: Organizational Culture. London: Pitmann Publishing, 1995.
- BÖHMER, D.: Public relations a podniková organizačná kultúra. Žilina, MASM 1997.
- Internet
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.