Charakteristika skupiny prelingválne nepočujúcich ľudí
Popis:
PRELINGVÁLNE NEPOČUJÚCI
Narodili sa ako nepočujúci alebo stratili sluch ešte predtým, ako sa naučili rozprávať. Strata sluchu v ranom detstve alebo vrodenej hluchoty má za následok sťažený psychomotorický vývoj, kde je úlohou matky, doktorov, pedagógov a to najmä špeciálnych, poradcov a vychovávateľov aby odviedli trpezlivú a dobrú výchovnú prácu. Len niektorí z prelingválne nepočujúcich si vybudujú reč. Mnohí si pomáhajú znakovou rečou nepočujúcich (posunky, posunkovanie), ba mnohí iný spôsob komunikácie ani neovládajú.
Kľúčové slová:
odzeranie
komunikácia
orálna reč
anatómia ucha
audiológia
audiometria
Zdroje:
- Leonhard, A.: Úvod do pedagogiky sluchovo postihnutých. Bratislava 2001
- Mašura, S.: Starostlivosť o hluché dieťa v najmladšom veku v rodine. Bratislava 1970.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.