Popis:
Ľudia môžu často vykonať omnoho viac, ak pracujú spoločne, než akoby pracovali samostatne. Dokonca len pocit, že sú súčasťou tímu a nie izolovaným jednotlivcom im pomáha dosiahnuť viac a cítiť sa viac zaangažovanými. Tím je skupina aspoň dvoch ľudí, ktorí pracujú na spoločnom ciely, úlohe, kde každý ma priradelené špecifické roly a funkcie, ktoré má vykonávať a kde uskutočnenie cieľa, úlohy vyžaduje určitú mieru závislosti, spolupráce medzi členmi tímu. Zložitá štruktúra problémov často vyždauje pre ich riešenie výmenu informácií, preto sa rozhodovanie stáva úlohou celého tímu. Skupínová práca získava na význame a z najrôznejších dôvodov je dnes chápaná ako jeden z najdôležitejších faktorov konkurencieschopnosti podniku. Dôsledkom tímovej práce by mala byť úspora času a peňazí a znateľné zlepšenie kvality.
Kľúčové slová:
tímová práca
rola v tíme
členovia v tíme
Obsah:
- 1. Čo je tím a tímová práca?
1. Základné podmienky tímovej práce
1.2. Ako vytvoriť tím?
1.3. Vývoj tímu
2. Členovia v tíme
2.1. Charakteristiky členov tímu
2.2.Využiteľné role v tíme
2.3. Nežiadúce role v tíme
2.4. Úlohy členov tímu
3. Ako sa vysporiadať s problémami tímu
3.1. Individualizmus a tímová práca
3.2. Strata dôvery
3.3. Iné problémy v skupine
4. Záver
5. Zoznam použitej literatúry
Zdroje:
- Rudy – Piškanin a kol.: Základy manažmentu, MERCURY 2003
- Heller Robert: Príručka manažéra, Ikar,a.s. 2005
- Sedlák M.: Manažment, Elita