Popis:
Produkt cestovného ruchu je tvorený integráciou rozmanitých služieb a daností (atraktivít) krajiny v cieľových miestach. Roztrieštenosť služieb do veľkého počtu malých podnikov, pôsobiacich v mieste a potreba ich prepojenia s danosťami miesta (krajiny), predurčuje nielen stratégie a politiky cestovného ruchu, ale aj organizačné štruktúry zabezpečujúce jeho manažment. Predpokladom tvorby a realizácie integrovaných produktov cestovného ruchu je efektívne partnerstvo všetkých (vrátane miestnych obyvateľov), ktorý sa podieľajú na poskytovaní služieb cestovného ruchu, na budovaní všeobecnej, najmä dopravnej infraštruktúry, na ochrane pamiatok, prírody, na vytváraní krajiny, kultúrnych hodnôt, spoločenskej atmosféry a pod.. Okrem súkromných podnikov sú to orgány štátnej správy a samosprávy. Skúsenosti z krajín s vyspelým cestovným ruchom ukazujú, že bez spoluúčasti a efektívnej koordinácie aktivít súkromného a verejného sektoru nie je možné v jednotlivých miestach alebo regiónoch zabezpečiť primeraný rozvoj cestovného ruchu a očakávať požadované efekty.
Kľúčové slová:
vínohradnícke oblasti
vínne cesty
Pezinok
Tokajská vinohradnícka oblasť
Záhorie
cestovný ruch
Obsah:
- Produkt cestovného ruchu
Čo je to vlastne vínna cesta?
Vinohradnícke oblasti
Rozdelenie vinohradníckych oblastí
Malokarpatská vinohradnícka oblasť
Nitrianska vinohradnícka oblasť
Južnoslovenská vinohradnícka oblasť
Stredoslovenská vinohradnícka oblasť
Východoslovenská vinohradnícka oblasť
Tokajská vinohradnícka oblasť
Vínne cesty
Rozdelenie vínnych ciest
Literatúra
Zdroje: