Popis:
Úvod
V tejto seminárnej práci z predmetu Systémy manažérstva kvality sa budem venovať
téme ciele kvality. Avšak najskôr si rozoberieme definíciu kvality a jej význam a základné pojmy kvality. Následne si rozoberieme ciele kvality. A nakoniec sa budeme venovať téme požiadaviek na kvalitu.
1. Definícia kvality a jej význam
Slovo kvalita či kvalitný používame v každodennom rozhovore ako výraz hodnotenia. Podľa toho, v akom význame ich použijeme, im dávame rôzne obsahy, napr. kvalitné jedlo, kvalitná kniha, kvalitné auto, kvalitná oceľ atď. Pritom sa vo väčšine prípadov bližšie nevyjadrujeme o kritériách, z akého pohľadu tieto hodnotenia vnímame. Neuvedomujeme si, čo je dôvodom tvrdenia, že niečo je kvalitné. Pritom tvrdenie jedného človeka o tom, že výrobok je kvalitný, nemusí byť také isté, ako tvrdenie iného človeka o tom istom výrobku. To sú dôvody, ktoré robia hodnotenie kvality v bežnom živote subjektívnym.
...
Kľúčové slová:
kvalita
definícia kvality
význam kvality
ciele kvality
požiadavky na kvalitu
manažérstvo kvality
Obsah:
- Úvod
1. Definícia kvality a jej význam
2. Základné pojmy spojené s kvalitou
3. Ciele kvality
4. Požiadavky na kvalitu
Zdroje:
- Mateides Alexander, 2006. Manažérstvo kvality: História, koncepty, metódy. Vydavateľstvo: Epos, 751 str., ISBN 80-805-7656-4
- Prístupy k manažérstvu kvality [online].
- Integrovane systémy riadenia [online].