Členenie a charakteristika publicistických žánrov
Popis:
Publicistické texty, ku ktorým pôvodne patrili len novinárske prejavy, sa dlhodobo zaraďovali do odborného štýlu . Publicistická modelová štruktúra sa ako samostatná začala prejavovať a formovať pred polstoročím. Dnes sa jej prisudzuje významné miesto na poli štýlov a komunikačného styku.
Cieľom publicistických textov je pohotovo informovať o aktuálnych problémoch a otázkach spoločenského, kultúrneho, hospodárskeho aj športového života kdekoľvek a kedykoľvek. Preto musí byť publicistická sféra obsahovo-tematicky i žánrovo pestrá, bohato členená.
Kľúčové slová:
žánre
publicistika
Zdroje:
- FINDRA, J.: Štylistika slovenčiny. Martin: Osveta, 2004.
- KADNÁR, E.: Novinárska publicistika II. Bratislava: SPN, 1983.
- VEĽAS, Š.: Žurnalistická tvorba v tlači. Bratislava: SSN, 1993.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.