Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Členenie a charakteristika publicistických žánrov

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
6 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
36399
Posledná úprava
01.02.2011
Zobrazené
1 208 x
Autor:
cloey
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Publicistické texty, ku ktorým pôvodne patrili len novinárske prejavy, sa dlhodobo zaraďovali do odborného štýlu . Publicistická modelová štruktúra sa ako samostatná začala prejavovať a formovať pred polstoročím. Dnes sa jej prisudzuje významné miesto na poli štýlov a komunikačného styku.
Cieľom publicistických textov je pohotovo informovať o aktuálnych problémoch a otázkach spoločenského, kultúrneho, hospodárskeho aj športového života kdekoľvek a kedykoľvek. Preto musí byť publicistická sféra obsahovo-tematicky i žánrovo pestrá, bohato členená.

Kľúčové slová:

žánre

publicistika



Zdroje:
  • FINDRA, J.: Štylistika slovenčiny. Martin: Osveta, 2004.
  • KADNÁR, E.: Novinárska publicistika II. Bratislava: SPN, 1983.
  • VEĽAS, Š.: Žurnalistická tvorba v tlači. Bratislava: SSN, 1993.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko