Členenie publicistických žánrov
Popis:
Ak mám pravdu povedať témy, ktoré boli uvedené na výber neboli môžem povedať mne najbližšie. Nie že by to neboli témy zaujímavé, ale som sa nimi nikdy nijako bližšie nezaoberala. Dôvodom mnou vybranej témy a to Členenie publicistických žánrov v printovom médiu, publicistika racionálneho typu je , že mi je trošku známejšia a prišla mi celkom zaujímavá. Aj keď predpokladám ,že práca s touto témou nebude jednoduchá nakoľko je k nej veľmi náročné nájsť vhodnú literatúru resp. takú akú by som ja vyžadovala aj tak som sa rozhodla ,že ju skúsim spracovať najlepšie ako dokážem. Hlavnou príčinou prečo som si vybrala danú tému je zrejme aj moja veľká zvedavosť.
Keď sa nad tým tak zamyslím s touto témou ako takou respektíve s tým čo sa jej týka sa stretám takmer každodenne len si to neuvedomujem, nakoľko noviny rada čítam majú tam široké a podstatné zastúpenie. Tým, že nám žurnalistika respektíve noviny a časopisy ako také prinášajú veľmi dôležité obsahy z hľadiska života spoločnosti, ktoré sa potom v masovom meradle šíria vo verejnosti, plní funkciu nepriameho riadenia spoločnosti. Noviny aj časopisy číta široká masa obyvateľov a preto teda skôr u novín je to badateľne je veľmi široké rozloženie žánrov.
Kľúčové slová:
pojem publicistika Žánre publicistiky
racionálny typ
Publicistika
printové médium
Zdroje:
- http://sk.wikipedia.org/wiki/Publicistika
- TUŠER, Andrej. Ako sa robia noviny. Bratislava: Sofa, r. 1999 ,s.100-104, ISBN 80-89033-26-1
- VEĽAS, Štefan. Novinárska publicistika I. BA: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, r. 1983, s.71.
- ISBN 67-419 83.
- VEĽAS, Štefan. Teória a prax novinárskych žánrov II. Bratislava: UK, r. 2000, s.100 – 104.
- ISBN 80-223-1493-5.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.