Popis:
Coca-Cola mala byť jednoduchým liekom a osviežujúcim nápojom, no stala sa ničím oveľa dôležitejším.
Stala sa chuťou, vyjadrujúcou pocity, náladu, životný štýl generácií. Typická fľaša Coca-Coly je viac, ako len balením s ochrannou značkou a jej aróma nie je iba výsledkom spoločného pôsobenia jej zložiek. Jej tajomstvá, strážené "pod siedmymi zámkami" sú ochraňované aj starostlivo opatrovanými tradíciami a sú obklopené legendami. A predsa je Coca-Cola vždy čerstvá, nová a vždy človeka osvieži. Je ju možné dostať takmer v 200 štátoch a hoci je i dnes kľúčovým výrobkom firmy, spoločnosť má okrem Coca-Coly takmer 300 iných značiek osviežujúcich nápojov. Jej meno, napísané oblými písmenami, je v súčasnosti druhým najznámejším slovom na svete, po slove O.K. Na Slovensku na otázku: "aké poznáte nealkoholické nápoje?", odpovedalo spontánne 92% opýtaných - Coca-Cola, 99% opýtaných nápoj Coca-Cola už ochutnalo.
Kľúčové slová:
Coca-cola
koka
Bottleri
marketing
reklama
nealkoholické nápoje
John Pemberton
Frank M. Robinson
Obsah:
- Úvod - 3 -
1. História Coca - Coly - 4 -
1.1. Objav - obdobie Pembertona - 4 -
1.2. Obdobie Candlera - 5 -
1.3. Coca - Cola vo fľašiach - 6 -
1.4. Celosvetová sláva - 6 -
1.5. História Santa Clausa - 8 -
2. Súčasnosť - 9 -
3. Reklama - 10 -
3.1. Reklamné filmy - 10 -
3.2. Lokálna reklama - 11 -
3.3. Reklamné predmety - 11 -
4. Coca-Cola company - 12 -
4.1. Spoločnosť - 12 -
4.2. Marketing - 12 -
4.3. Bottleri - 13 -
4.4. Výroba Coca-Coly - 14 -
4.4.1. Koka - 18 -
4.5. Podpora miestnych komunít - 18 -
4.6. Zaujímavosti - 19 -
5. Coca-Cola trochu inak - 23 -
Záver - 24 -
Prílohy - 25 -
Slogany - 25 -
Ukážky plagátov - 29 -
Zdroje:
- TOSCANI, Oliviero: Reklama je navoňaná zdochlina, Editions Hoebeke, Paríž 1995
- Internet