Popis:
V dejinách ľudskej spoločnosti existovalo a dodnes existuje veľa názorov na problematiku voľného času.
Ucelenejšie poňatie tohto problému sa zrejme zjavuje prvý raz v prácach gréckych filozofov, ktorí nazvali voľný čas scholé. Tento termín prekladá slovník ako: voľný čas, prestávka, odpočinok, nedostatok práce, vyplnenie voľných chvíľ prácou, rozhovormi, štúdiom a podobne.
Voľný čas detí a mládeže a jeho naplňovanie pozitívnymi aktivitami hrá významnú úlohu pri utváraní osobnosti mladého človeka, pri jeho pozitívnej socializácii a prevencii vzniku spoločensky a sociálne nežiaducich javov, ktoré predstavujú pre deti a mládež výrazné zdravotné, spoločenské a ekonomické riziko. Ide o problematiku šikanovania, násilia, záškoláctva, drogových závislostí, alkoholizmu, fajčenia, kriminality, rizikového sexuálneho chovania, patologického hráčstva, ako aj prejavov rasizmu a intolerancie.
Kľúčové slová:
deti
voľný čas
škola
mládež
hygienickú funkcia
Zdroje:
- KRATOCHVÍLOVÁ, E. 2004. Pedagogika voľného času. 1.vyd. Univerzita Komenského Bratislava, 2004. ISBN 80-223-1930-9
- KRATOCHVÍLVÁ, E. 2007. Mládež a spoločnosť. 2 / 2007. Ročník XIII. ÚIPŠ
- BRINDZA, J. 1984. Deti a ich voľný čas. 1. vyd. Smena, 1984.
- http://www.zdravotnictvo.sk/buxus/generate_page.php?_id=1266