Popis:
Vo väčšine zemí bolo zistené, že sa v kontexte vzdelávania nepoužíva termín „ sociálne znevýhodnené deti“. Definovaný je zväčša iba vzhľadom k sociálnym podmienkam dieťaťa a jeho rodiny, a kritéria pre získanie takého statusu vychádza prevažne z finančného zabezpečenia dieťaťa. Výnimkou je Veľká Británia, kde sa síce tento termín používa, ale nie konkrétne vo vzťahu ku vzdelávaniu, a jeho presná definícia tam neexistuje. Vo väčšine zemí bol zistený termín „žiaci zo špeciálnymi vzdelávacími potrebami“ . Tieto termíny väčšinou definujú žiakov talentovaných, hendikepovaný (mentálne, telesne) alebo deti emigrantov.
Zdroje:
- ROSISKÝ, R. Čhave Romale alebo motivácia rómskych žiakov k učeniu. Nitra: UKF, 2006. 262 s. ISBN 80-8050-955-7