Diagnostika a hodnotenie čítania
Popis:
1. Diagnostika ako východisko individualizácie vyučovania
Čítanie je druh rečovej činnosti spočívajúci vo vizuálnej recepcii znakov (slov, viet, nejazykových symbolov), ktoré sú podnetom pre myšlienkovú činnosť (porozumenie významu znakov). Proces čítania zahŕňa niekoľko fáz, ktorých výsledkom má ideálne byť porozumenie čítaného textu a vnútorné spracovanie príslušnej informácie.
Cieľom diagnostiky je predovšetkým zistiť východiskové poznatky, vedomosti a spôsobilosti dieťaťa, z ktorých sa bude ďalej vychádzať, od ktorých sa bude odvíjať vyučovanie tak, aby na ne kontinuitne nadväzovalo. Diagnostika je teda východiskom toľko proklamovanej, ale už len zriedka realizovanej individualizácie vyučovania.
Kľúčové slová:
diganostika čítania
hodnotenie citania
gramotnosť
citanie
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.