Diagnostika úrovne čítania
Popis:
V pedagogickej diagnostike sa vyšetruje intaktný jedinec, ktorý z hľadiska integrity organizmu sa nachádza v pásme normy, čo sa týka mentálnej úrovne, funkcionovania zmyslových orgánov, somatickej integrity (motoriky, mobility, kompletnosti orgánov a pod.), sociálneho správania.
Kľúčové slová:
pedagogická diagnostika
čítanie
úrovne čítania
metódy diagnostiky
dyslexia
Zdroje:
- ČIŽMAROVIČ, Š. – KALNÁ, V. Pedagogická diagnostika čítania mladších žiakov. Bratislava. SPN, 1991. 89 s. ISBN 80-08-00419-3
- GAVORA, P. – ZÁPOTOČNÁ, O. Gramotnosť – vývin a možnosti jej didaktického usmerňovania. Bratislava. UK, 2003. 164 s. ISBN 80-223-1869-8
- MATĚJČEK, Z. – VÁGNEROVÁ, M. a kol. Sociální aspekty dyslexie. Praha. Karolinum, 2006. 271 s. ISBN 80-246-1173-2
- TOMENGOVÁ, A. Prehľad kľúčových pojmov súvisiacich s čitateľskou gramotnosťou a možnosti jej rozvoja. In: Pedagogické rozhľady, 2008, č. 2, s. 7.
- VAŠEK, Š. Špeciálno pedagogická diagnostika. Bratislava. SPN, 1995. 167 s. ISBN 80-08-02056-3
- ZELINKOVÁ, O. Dyslexie v předškolním věku? Praha. Portál, 2008. 200 s. ISBN 978-80-7367-321-5
- ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha. Portál, 2003. 263 s. ISBN 80-7178-800-7
- ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha. Portál, 2001. 208 s. ISBN 80-7178-544-X
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.