Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 057   projektov
0 nových

Dialóg vo vyučovaní - učiteľ-žiak

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
5 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
43108
Posledná úprava
03.02.2014
Zobrazené
1 681 x
Autor:
Karin20
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Dialóg
„Dialóg je komunikácia dvoch alebo viacerých ľudí. Na to, aby sa mohla označiť komunikácia ľudí za dialóg, nestačí len to, že dvaja ľudia hovoria. Musia byť splnené aj ďalšie zásady dialógu.“1

Zásady dialógu
Striedanie replík. Replika je prehovor jedného partnera dialógu. Trvá, kým nezačne hovoriť iný partner. Inými slovami, replika je prejav účastníka komunikácie, ktorý nadväzuje na predchádzajúci prejav partnera. Dialóg sa skladá z replík idúcich za sebou. Ak táto podmienka nie je splnená, t. j. nejde o sled replík, nie je to dialóg, ale monológ jedného partnera.
Striedanie roly hovoriaceho a počúvajúceho. Pri dialógu sa striedajú nielen repliky účastníkov komunikácie, ale aj ich roly. Jeden partner hovorí, druhý počúva. Potom si roly vymenia, hovorí druhý partner a prvý počúva. Týmto spôsobom sa striedajú v priebehu celého dialógu.
Jeden partner reaguje na druhého partnera. Dialóg je reaktívny spôsob komunikácie. Partner A vo svojej replike reaguje na obsah repliky partnera B, ten potom reaguje na obsah repliky partnera A, atď. Celý dialóg je väčšinou reagovanie jedného partnera na druhého. Reaktívnosť môže vznikať otázkou, na ktorú druhý partner odpovedá, ale aj inými prvkami:
názor - súhlas
argument - protiargument
ponuka - odmietnutie
pozdrav - poďakovanie za pozdrav
To, že hovoriaci reagujú jeden na druhého, znamená, že musia hovoriť o tej istej veci. Dialóg je tak obsahovo zjednotený.

Kľúčové slová:

dialóg

zásady dialógu

dialóg učiteľ-žiak

funkcie dialógu

Štruktúra dialógu

otázky vo vyučovaní

kognitívna náročnosť otázok

otvorené a zatvorené otázky

reakcie učiteľa na činnosť žiaka



Obsah:
  • Dialóg učiteľ - žiak
    Otázky vo vyučovaní
    Kognitívna náročnosť otázok
    Odpoveď žiaka
    Reakcia učiteľa na odpoveď žiaka
    Otázky žiakov
    Dialóg žiak - žiak

Zdroje:
  • ČERNOTOVÁ, M. Ako komunikovať so žiakmi. Prešov : 2005
  • GAVORA, P. Učiteľ a žiaci v komunikácii. Bratislava : 2007
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko