Didaktická analýza učiva
Popis:
1. Didaktická analýza učiva
Pod pojmom didaktickej analýzy učiva chápeme myšlienkovú činnosť učiteľa, ktorá umožňuje z pedagogického hľadiska preniknúť do učebnej látky. ( J. Skalková )
Didaktická analýza učiva znamená:
- analýzu predchádzajúcich vedomostí a skúseností žiakov – je základom pre tvorivú prácu s učivom a pre organizáciu vyučovacej jednotky.
- analýzu základných pojmov a vzťahov v učive – ujasnenie si štruktúry učiva, a to najmä, ktoré pojmy sú základné, ktoré pomocné a ktoré rozširujúce. Súčasťou je aj vzťahová analýza t.j. aké sú vzťahy medzi pojmami, predmetmi a javmi.
- analýzu základných činností vedúcich k pochopeniu a osvojeniu si učiva, tzv. operačná analýza – zameriava sa na činnosti a operácie ktoré musí uskutočňovať učiteľ, no najmä žiak, aby dospel k stanovenému cieľu.
- analýza učiva z hľadiska medzipredmetových vzťahov – učiteľ má v učive nachádzať vzťahy medzi učivom jednotlivých predmetov v ročníku – horizontálne medzipredmetové vzťahy, ale aj v nadväznosti na predchádzajúce a nasledujúce ročníky – vertikálne medzipredmetové vzťahy.
Kľúčové slová:
analýza uciva
Zdroje:
- PETLÁK, E.: Všeobecná didaktika. Bratislava : Iris, 1997. ISBN 80-87778-49-2.
- TUREK, I.: Zvyšovanie efektívnosti vyučovania. 2. Doplnené vydanie. Bratislava : Edukácia, 1998. ISBN 80-88796-89-X.
- TUREK, I.: Didaktika. Bratislava : Iura Edition, spol. s r.o., 2008. ISBN 978-80-8078-198-9.
- HOJA, Š.: Biológia. Martin : Tlačiareň Neografia, 2008. ISBN 80-217-0361-X.
- Odkaz na prameň v elektronickej forme:
- http://www.minedu.sk/
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.