Popis:
Príprava vyučovacej hodiny, na ktorej chce učiteľ využiť hru, je veľmi náročná. Učiteľ si musí premyslieť obsah i organizáciu, materiálne zabezpečenie, výber skupín, prípravu žiakov a podobne. Hry sledujú rôzne ciele. Môžu byť zamerané na psychické uvoľnenie, rozvoj komunikačných schopností, samostatnosti, tvorivosti a podobne.
Zásady, ktoré je potrebné dodržiavať pri realizácii hier:
Tieto zásady vyplývajú z všeobecných zásad výchovného procesu. Učiteľ by na ne nemal zabúdať pri uvedení akejkoľvek hry. Tieto zásady sú navzájom späté, jedna podnecuje druhú a vzájomne sa dopĺňajú.
Zaraďujeme medzi ne tieto zásady:
• zásada názornosti – pri hrách je potrebné využívať konkrétne materiály a ukážky
• zásada aktívnosti – deti by sa mali aktívne zapájať, resp. hra by mala deti podnecovať k aktivite a aj sám učiteľ by mal byť aktívne zapojený do priebehu hry
...
Kľúčové slová:
didaktické hry
hry
súťaže
didaktika
Obsah:
- Teória
Zásady, ktoré je potrebné dodržiavať pri realizácii hier
Didaktické hry možno členiť podľa
Námety na hry na hodinách slovenského jazyka a slohu
Hry na hodiny slovenského jazyka:
Osoba, zviera, vec
Čo bolo na obraze?
Kto je rýchlejší?
Rozhádzaná veta
Kto najskôr určí všetky slovné druhy?
Abeceda
Hra na opozitá
Hra na synonymá
Hra na tvorenie súvetí podľa vzorca
...
Hry vo vyučovaní slohu:
Nekonečný článok
Zostavte správu
Dej k obrázkom
Vymýšľam
...
Zdroje:
- PETLÁK, E. – KOMORA, J.: Vyučovanie v otázkach a odpovediach.
- BETÁKOVÁ, V. – TRACALOVÁ, Ž.: Didaktika materinského jazyka.
- PETTY, G.: Moderní vyučování.
- ...