Distribúcia a distribučná politika - seminárna práca
«»
Popis:
Seminárna práca na tému Distribúcia a distribučná politika, má teoretickú aj praktickú časť s uvedením praktických príkladov. Prílohou seminárnej práce je didaktický test na tému seminárnej práce.
Marketing sa v poslednom období aj u nás stal kľúčovým faktorom podnikateľského úspechu . V minulosti sa marketing chápal ako uskutočňovanie predaja. Dnes podľa všeobecne známeho názoru špecialistov pod pojmom marketing rozumieme efektívnu organizáciu všetkých výrobných a odbytových činností, analýzu trhu, formu a vonkajší vzhľad tovarov, určenie charakteru obalov, výber tovarovej značky, plánovanie a organizáciu odbytu, reklamu. Zjednodušene pod pojmom marketing rozumieme uspokojovanie potrieb zákazníkov.
Jedným z hlavných pojmov marketingu je marketingový mix, ktorý tvoria marketingové nástroje, ktorými podnik môže ovplyvňovať svoje odbytové trhy respektíve dosahovať svoje marketingové ciele. Jedným z nástrojov marketingového mixu je distribúcia, ktorou sa budeme zaoberať.
Cieľom seminárnej práce je vyzdvihnúť, aký význam má distribúcia a distribučná politika pre marketing.
Kľúčové slová:
distribúcia
politika
distribučné stratégie
distribučné cesty
Obsah:
- Úvod 3
1 Teoretická časť 4
1.1 Distribúcia 4
1.1.1 Distribučné cesty 4
1.1.2 Distribučné stratégie 5
1.1.3 Logistika distribúcie 6
1.2 Distribučná politika 6
2 Praktická časť 8
2.1 Prípadová štúdia - Efektívnosť distribučných ciest 8
2.2 Návrh systému distribúcie výrobkov firmy ALFA 9
Záver 11
Použitá literatúra 12
Prílohy:
A: Didaktický test
Zdroje:
- CIBÁKOVÁ, V. – BARTÁKOVÁ, G. – RÓZSA, Z.: Úvod do teórie marketingu. Bratislava: MERKURY, 2005. s.129-141, ISBN 80-89143-23-7
- JAKUBEKOVÁ, M. – KÚRŇAVOVÁ, S. – HARTMANNOV, E.: Ekonomika pre študijné odbory výrobného a nevýrobného zamerania. Bratislava: SPN - Mladé letá, 2008. s. 101-102, ISBN 978-80-10-01433-0
- KITA, J. a kolektív: MARKETING. Bratislava: Edícia EKONÓMIA, 2002. s. 261-284, ISBN 80-89047-23-8
- ZÁMEČNÍKOVÁ, Z. – RAJT, Š.: Marketing pre obchodné akadémie. Bratislava: SPN – Mladé letá, 2008. s. 62-72, ISBN 978-80-10-01478-1
- http://vzdelavanie32.proxia.sk/Article:123
- http://www.euroekonom.sk/obchod/distribucia/distribucna-politika/
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.