Distribúcia a distribučná politika
«»
Popis:
Rozhodovanie o distribúcii a distribučných kanáloch patrí medzi najdôležitejšie rozhodnutia, pred ktorými stojí manažment. Rozhodnutie o odbytovom kanáli bezprostredne ovplyvňuje všetky ostatné marketingové rozhodnutia.
Firmy venujú príliš málo pozornosti svojim distribučných kanálom, a tým si samy spôsobujú zbytočné straty. Rozhodnutia o distribučných kanáloch obyčajne súvisia s dlhodobými zmluvnými záväzkami voči ostatným firmám.
Manažment musí dôkladne zvážiť výber odbytových kanálov a myslieť nielen na súčasnosť, ale perspektívne dopredu na budúce odbytové prostredie.
Kľúčové slová:
distribučná politika
fyzická distribúcia
logistika
distribúcia
Obsah:
- 1 Úvod 3
2 Distribúcia a distribučná politika 4
2.1 Distribúcia 4
2.2 Distribučná politika 4
3 Fyzická distribúcia a logistika distribúcie 5
3.1 Fyzická distribúcia 5
3.1.1 Cieľ fyzickej distribúcie 5
3.1.2 Tvorba systému fyzickej distribúcie 6
3.2 Logistika distribúcie 7
3.2.1 Cieľ distribučnej logistiky 7
4 Distribučný kanál 8
4.1 Podstata distribučných kanálov 8
4.2 Funkcie distribučných kanálov 10
4.3 Dĺžka distribučných kanálov a ich stupne 11
5 Správanie a organizácia odbytových kanálov 13
5.1 Správanie odbytových kanálov 13
5.2 Organizácia odbytových kanálov 13
5.2.1 Vertikálne marketingové systémy 14
5.2.2 Horizontálne marketingové systémy 15
5.2.3 Viacdimenzionálne (hybridné) marketingové systémy 15
6 Záver 16
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.