Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Distribúcia, distribučné stratégie, distribučné kanály

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
29 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
38772
Posledná úprava
27.11.2011
Zobrazené
3 341 x
Autor:
marek.pisar
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1 Distribúcia a distribučná politika

1.1 Distribúcia

Distribúcia ako súčasť marketingového mixu býva často uvedená ako posledná. Dôležitosť jednotlivých prvkov marketingového mixu je však ťažké jednoznačne určiť o distribučných systémoch, ktoré patria medzi najdôležitejšie, a je vykonávané so všetkými ostatnými marketingovými rozhodnutiami. Teda vo svojej podstate znamená, akou najlepšou cestou a najlepším spôsobom dať do obehu vyrobený produkt, a ako tento produkt na trhu uplatniť.

Hlavnou úlohou distribúcie je zaistiť, aby bol výrobok ponúkaný na správnom mieste a v správnom čase. Jednou z možností je predaj prostredníctvom priameho marketingu alebo prostredníctvom medzičlánkov, t. j. sprostredkovateľov. V praxi je však zaistenie distribúcie väčšiny druhov tovarov priamou cestou nereálne. Tovar sa tak k zákazníkovi dostáva prostredníctvom sprostredkovateľov. Každá firma sa snaží o vytvorenie čo najvýhodnejšej cesty odbytu pre distribúciu svojich produktov.

Firmy ju zriedka zaisťujú samostatne a venujú im malú pozornosť, čo má niekedy závažne negatívne dopady na ich podnikanie. Sú väčšinou súčasťou distribučného reťazca, alebo distribučnej cesty. Úspech konkrétnej firmy závisí nielen na tom, ako dobre funguje, ale taktiež na tom, aký kvalitný je celý distribučný reťazec v porovnaní s konkurenciou.  

Kľúčové slová:

distribúcia

distribučné stratégie

distribučné kanály

logistika



Obsah:
  • 1 Distribúcia a distribučná politika
    1.1 Distribúcia
    1.2 Distribučná politika
    2 Fyzická distribúcia a logistika distribúcie
    2.1 Fyzická distribúcia
    2.1.1 Cieľ fyzickej distribúcie
    2.1.2 Tvorba systému fyzickej distribúcie
    2.2 Logistika distribúcie
    2.2.1 Cieľ distribučnej logistiky
    3 Distribučne stratégie
    4 Distribučné kanály
    4.1 Podstata distribučných kanálov
    4.2 Funkcie distribučných kanálov
    4.3 Dĺžka distribučných kanálov a ich stupne
    5 Správanie a organizácia distribučných kanálov
    5.1 Správanie distribučných kanálov
    5.2 Organizácia distribučných kanálov
    5.2.1 Konvenčný distribučný kanál
    5.2.2 Vertikálne marketingové systémy
    5.2.3 Horizontálne marketingové systémy
    5.2.4 Viacdimenzionálne (hybridné) marketingové systémy
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko