Popis:
Distribúcia ako súčasť marketingového mixu býva často uvedená ako posledná. Dôležitosť jednotlivých prvkov marketingového mixu je však ťažké jednoznačne určiť, Ale vyriešenie problému, komu a kde sa budú výrobky či služby predávať, patrí medzi jedno z najdôležitejších rozhodnutí podnikového managementu.
Termín ditribúcia možno odvodiť od latinského slova distribus, distribuní, čo znamená rozdeľovať, prideľovať, triediť. Existuje mnoho definícií respektíve vysvetlení pre distribúciu. Ide o vytvorenie a riadenie prevozu produktu od výrobcu k spotrebiteľovi. Myslíme, že možme povedať, že ide i o hospodársky sektor, ktorý sa prevažne zaoberá obratom tovaru - statkov medzi hospodárskymi jednotkami, teda jedná sa o časové a priestorové spojenie medzi miestami výroby a spotreby statkov a produktov.
Vychádzajúc z odborných prameňov možno definovať distribúciu i z:
- celoplošného hľadiska - všetky aktivity, ktoré umožňujú prechod fyzického alebo hospodárskeho dispozičného práva na materiálne alebo nemateriálne produkty z jedného hospodárskeho subjektu na iný,
- podnikového hľadiska - špeciálne marketingové activity, ktoré sa týkajú transféru produktov (Specht 1992, s. 25), ako i všetky rozhodnutia, ktoré súvisia s cestou produktu od výrobcu ku konečnému spotrebiteľovi a týkajú sa fyzického pohybu tovarov a výberu sprostredkovateľov (Meffert 1979, s.421).
...
Kľúčové slová:
distribúcia
logistika
distsribučný kanál
projektovanie distribučného kanála
distribučný dizajn
marketing
marketingový mix
podnikový management
podnikový manažment
sprostredkovateľ
dopyt
trh
Obsah:
- 1. Distribučné kanály, ich funkcie a klasifikácia
1.1 Základné úlohy distribučných kanálov
1.2 Funkcie distribučných kanálov:
2. Projektovanie distribučného kanála
2.1 Kritériá výberu DK
2.2 Činitele vplývajúce na výber DK
2.3 Modely výberu DK
2.4 Metódy výberu DK
3. Projektovanie (tvorba) distribučného kanála
4. Distribučný dizajn
5. Externalilzácia (outsourcing) aktivít členov distribučného kanála
Záver
Prípadové štúdie
Zdroje:
- Daňo, F., Kita P.: Distribučný manažment, 2.vydanie, Hronský Beňadik: Netri, 2005, ISBN 80-89202-03-9
- Lesáková, D. a kolektív: Marketing súbor statí, 1. vydanie, Bratislava: Svornosť, 1996, ISBN 80-225-0811-X
- Marketingová panoráma. Roč. 1. č. 1. Bratislava, 2003, ISSN 1336-1864
- http://www.znalostnaekonomika.net