Distribučný mix, služby zákazníkom, ECR
Popis:
Distribučná politika je neoddeliteľnou súčasťou marketingovej politiky, a preto ju treba vždy chápať vo vzťahu k ostatným zložkám marketingu. V našej práci sa venujeme problematike distribučného mixu a jeho úzkej spojitosti s ďalšími časťami marketingového mixu, konkrétne komunikačnej, produktovej a cenovej politiky. Tieto štyri politiky sa navzájom ovplyvňujú, a preto treba aj distribučnú politiku definovať z pohľadu „4P“.
V ďalšej časti sme sa zamerali na oblasť poskytovania služieb zákazníkom v oblasti distribúcie. Ide o všetky aktivity, ktoré sú nevyhnutné k zabezpečeniu zákazníckej objednávky, t.j. k zabezpečeniu dodania objednaného tovaru včas, v požadovanej kvalite a kvantite na správne miesto.
S cieľom zvýšiť efektivitu a rýchlosť uspokojovania požiadaviek spotrebiteľov, bol vypracovaný koncept ECR. Keďže spotrebiteľ je hlavný subjekt, od ktorého by sa mali odvíjať všetky aktivity, kladie tento systém maximálnej kooperácie vo všetkých oblastiach a medzi všetkými článkami distribučného kanála dôraz na uspokojovanie požiadaviek konečného spotrebiteľa a pri najnižších nákladoch. Mnohokrát sa stáva, že neznalosť určitých pojmov vedie potom k neadekvátnemu a nesprávnemu používaniu určitých systémov v praxi. Preto považujeme za dôležité objasniť aj model ECR a výhody jeho zavádzania.
...
Kľúčové slová:
Distribučný mix
služby zákazníkom
ECR
distribúcia
marketing
produkt
produktová politika
cena
cenová politika
komunikácia
komunikačná politika
zákazník
tovar
výroba
Obsah:
- Úvod 3
1. Distribučný mix 4
1.1 Distribučná politika ako nástroj marketingu 4
1.2 Vzťah distribúcie a produktovej politiky 7
1.3 Vzťah distribúcie a cenovej politiky 10
1.4 Vzťah distribúcie a komunikačnej politiky 13
2. Služby zákazníkom 17
3. Efficient consumer response 20
Záver 25
Prípadová štúdia 1: Distribučný mix firmy Celpo s.r.o. 26
Prípadová štúdia 2: Distribučný mix Slovnaftu 28
Prípadová štúdia 3: ECR v Európe 29
Použitá literatúra 31
Zdroje:
- VIESTOVÁ, K. a kol.: Distribučné systémy a logistika. Bratislava: Vydavateľstvo Ekonóm, 2002. s. 24- 29 ISBN 80-225-1494-2
- KITA, P.: Riadenie ponuky. In: Marketingová panoráma, roč. 4, 2006, č. 3-4, s. 21-24
- MARZ, O.: SCM, CRM, ECR v teórii a praxi řízení. In: Moderní řízení, roč. 41, 2006, č. 11, s. 28-31
- BOUČKOVÁ, J.: Marketing. 1. vyd. Praha: C.H.Beck, 2004. 432 s.
- DAŇO. F., KITA. P.: Distribučný manažment. 2.doplnené vyd. Hronský Beňadik: Netri, 2005. 176 s. ISBN 80-89202-03-9
- VIESTOVÁ, K.: Distribučné systémy a logistika-zbierka príkladov, cviční a príp. štúdií. Bratislava: Edičné stredisko Ekonomickej univerzity, 1994. 230 s. ISBN 80-225-0528-5
- ŠULGAN, M.- SOSEDOVÁ, J.- RIEVAJ, V.: Európske dopravné koridory a Slovensko. EDIS - vydavateľstvo ŽU Žilina, 2001, SBN-80-7100-903-2.
- Internet
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.