Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Dopravné systémy v území okresu Tvrdošín

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
11 x
Veľkosť
1,7 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
12677
Posledná úprava
11.08.2020
Zobrazené
2 208 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Tvrdošín získal štatút okresného mesta v roku. Je administratívnym centrom okresu, nachádzajúcim sa v severovýchodnej časti Žilinského kraja. Okres susedí s tromi okresmi Žilinského kraja (Liptovský Mikuláš, Dolný Kubín a Námestovo) a jeho východná hranica je súčasne štátnou hranicou s Poľskom. Do záujmového územia okresného mesta Tvrdošín patrí mesto Trstená, obce Brezovica, Čimhová, Vitanová, Liesek, Zábiedovo, Štefanov nad Oravou, Suchá Hora, Hladovka, Nižná nad Oravou, Zemianska Dedina, Oravský Biely Potok, Habovka, Zuberec, Podbiel. Mesto Tvrdošín plní vzhľadom na postavenie v sídelnej sieti polohový potenciál vo väzbe na medzinárodný dopravný ťah. Blízkosťou hraničného prechodu s Poľskom, štruktúrou výrobných podnikov, rekreačného zázemia tvoreného riekami Orava a Oravica, termálnym prameňom v Oraviciach ako aj prírodnými danosťami, plní Tvrdošín funkciu kultúrno-spoločenského, administratívno-správneho, hospodárskeho a rekreačného centra okresu.
...

Kľúčové slová:

doprava

Tvrdošín

mesto

obec

Žilina

Žilinský kraj

kraj

poloha

rozloha

dopravná štruktúra

vlak

autobus

auto

automobil

chodec

cyklista

pozemná komunikácia

intravilán

extravilán



Obsah:
  • 1. Tvrdošín -3-
    1.1. Charakteristika -4-
    1.1.1. Charakteristika mesta a okresu, sídelná štruktúra -4-
    1.1.2. Poloha, rozloha, geografické podmienky -4-
    1.1.3. Ekonomické a sociálne špecifiká -6-
    1.1.4. História, nehnuteľné národné kultúrne pamiatky -8-
    1.2. Demografické údaje -10-
    2. Dopravné systémy v území -11-
    2.1. Dopravné štruktúry v okrese -11-
    2.1.1. Dopravná situácia v Meste -12-
    2.1.2. Vzájomné väzby dopravy -12-
    2.1.3. Základné údaje o siete cestných komunikácií -13-
    2.2. Dostupnosť jednotlivými druhmi dopravi -14-
    2.2.1. Vlak - osobák za 30 minút -14-
    2.2.2. Autobus - za 30 minút -15-
    2.2.3. Automobil - za 30 minút -16-
    2.2.4. Chodci - za 30 minút -16-
    2.2.5. Cyklisti - za 30 minút -16-
    2.3. Zaťaženie pozemnej komunikácie dopravou -17-
    2.3.1. Intenzita na vstupoch do mesta - intravilán -17-
    2.3.2. Intenzita na vstupoch do mesta - extravilán -18-
    2.3.3. Intenzita na najzaťaženejších úsekoch okresu - extravilán -19-
    2.3.4. Objem dopravy ,,D“ na vstupoch -19-
    2.3.5. Index priťaženia -19-
    2.4. Stanovenie výhľadovej intenzity cestnej dopravy -20-
    2.4.1. Zistenie výhľadových koeficientov rastu dopravy kv -20-
    2.4.2. Výpočet výhľadovej intenzity -20-
    3. Návrh šírkového usporiadania cestných komunikácií v okrese Tvrdošín -22-
    3.1. Kategória cestnej komunikácie v extraviláne -22-
    3.2. Usporiadanie dopravného pruhu v intraviláne (v meste) -24-
    3.2.1. Výhľadové intenzity -24-
    3.2.2. Určenie špičkovej (hodinovej) intensity -24-
    3.2.3. Návrh počtu pruhov -24-
    3.2.4. Návrh dopravného priestoru -24-
    3.2.5. Schémy usporiadania dopravného pruhu -25-
    4. Hluk od dopravy -26-
    4.1. Určenie ekvivalentnej hladiny hluku -26-
    4.2. Grafické spracovanie -26-
    4.3. Záver -28-
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko