Dopytovanie a pozorovanie ako vybrané metódy marketingového výskumu
«»
Popis:
Čo to je marketingový výskum a jeho metódy. V súčasnosti sa každá firma, bez ohľadu na to, či ide o malý podnik alebo nadnárodnú spoločnosť, snaží čo najefektívnejšie usmerňovať svoju činnosť na trhu. V čase, keď je na trhu prebytok ponuky nad dopytom a vládne neustály boj o zákazníka, sa totižto nevypláca spoliehať sa len na vlastnú intuíciu, skúsenosti alebo znalosti o trhu. Z tohto dôvodu je potrebné, aby firma neustále zhromažďovala informácie o mnohých faktoroch trhu ako sú jej zákazníci, konkurenti, vývojové trendy a podobne. Tieto informácie sú dôležité pre marketingových manažérov na identifikáciu trhových príležitostí. Na získanie týchto informácií slúži marketingový výskum, ktorý je dôležitou súčasťou marketingového informačného systému. Na nasledujúcich stranách sa bližšie oboznámime s dopytovaním a pozorovaním, ktoré sú najčastejšie používanými metódami marketingového výskumu.
Kľúčové slová:
marketing
dopytovanie
pozorovanie
experiment
dotazník
Obsah:
- Úvod 2
1. Marketingový výskum a proces jeho uskutočňovania 3
2. Zdroje a metódy zberu údajov marketingového výskumu 4
2.1 Zdroje sekundárnych údajov 4
2.2 Metódy a nástroje zberu primárnych údajov 4
2.2.1 Experiment 5
2.2.2. Dopytovanie 5
2.2.3. Pozorovanie 7
2.2.4. Dotazník ako nástroj získavania primárnych údajov 7
Záver 10
Zoznam použitej literatúry a internetových stránok 11
Zdroje:
- Marketing, Kita Jaroslav a kolektív, 2000, ISBN 80-8078-049-9
- Marketing, Pride William M., Ferrell O. C., 2006, ISBN 0-618-47445-5
- Marketing management, Kotler Philip, Lane Keller Kevin, 2007, ISBN 978-80-247-1359-5
- Marketing očima světových marketing manažerů, Solomon Michael R., Marshall Greg W., Stuart Elnora W., 2006, ISBN 80-251-1273-X
- Marketing od A do Z, Kotler Philip, 2003, ISBN 80-7261-082-1
- Moderní marketing, Kotler Philip, 2007, ISBN 978-80-247-1545-2
- http://www.marketingovenoviny.cz/index.php3?Action=View&ARTICLE_ID=2363
- http://www.marketingovenoviny.cz/index.php3?Action=View&ARTICLE_ID=1702
- http://www.marketingovenoviny.cz/index.php3?Action=View&ARTICLE_ID=1743
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.