Popis:
TVORIVOSŤ V PRÁCI UČITEĽA
Tento dotazník vám pomôže orientačne zistiť mieru tvorivosti vo vašej učiteľskej práci. Prečítajte si pozorne každý nasledujúci výrok. Ak si myslíte, že sa vzťahuje aj na vás, zaškrtnite ho. Ak sa chcete naozaj dozvedieť, či patríte k tým učiteľom, ktorí podporujú rozvoj tvorivosti svojich študentov, buďte úprimný a čestný.
1. Snažím sa na vyučovaní vytvárať atmosféru dôvery a otvorenosti.
2. Som rád, keď sa moji študenti pýtajú a vymýšľajú rôzne riešenia.
3. Neodmietam neobvyklé nápady a odpovede študentov.
4. Pri osvojovaní nového učiva dávam prednosť môjmu monológu - výkladu.
5. Disciplína a poriadok sú vo vyučovaní najdôležitejšie.
6. Mám dostatočné vedomosti ako rozvíjať tvorivosť študentov.
7. Nemám rád, keď sa študenti na vyučovaní veľa vypytujú.
8. Nedovolím, aby sa študenti mohli vyjadrovať k tomu, ako ich vyučujem.
9. Študentov učím iba to učivo, ktoré je v učebnici.
10. Viem pomerne spoľahlivo, ktorí z mojich študentov sú tvoriví.
11. Učím študentov aj ako sa majú racionálne učiť.
12. Vyučujem iba to, čo mi predpisujú učebné osnovy.
13. Snažím sa byť skôr poradca a organizátor práce študentov, ako neomylný expert, autorita.
14. Moje slovo musí na vyučovaní vždy bezpodmienečne platiť.
15. Mám málo vedomostí o tom, ako rozvíjať tvorivosť študentov.
16. Nerád skúšam nové vyučovacie postupy.
17. Snažím sa byť k všetkým študentom spravodlivý, nerobím protekcie.
18. Myslím si, že som veľmi zvedavý človek.
19. Ak si myslím, že mám pravdu, dokážem na poradách kritizovať aj vedúceho.
20. Pravdu povediac, neviem ako pristupovať k tvorivým študentom.
21. V záujme dobrej veci som ochotný aj riskovať.
22. Učím študentov aj ako majú riešiť problémy.
23. Medzi študentmi mám obľúbencov, ktorí ma informujú o situácii v študijnej skupine, ročníku.
24. Neprihlásil by som sa dobrovoľne na výcvik (školenie) tvorivosti.
25. Disciplinovanosť, poslušnosť si u študentov viacej vážim ako tvorivosť.
26. Aspoň slovne zvyknem pochváliť študentov za originalitu, neobvyklé nápady a riešenia.
27. Myslím si, že je správne, ak sa študenti môžu vyjadriť k ich hodnoteniu.
28. Rád overujem nové vyučovacie postupy.
29. Myslím si, že moji študenti mi dôverujú.
30. O všetkom, čo sa deje, vyučuje na vyučovaní, rozhodujem sám.
31. Nie som veľmi zvedavý človek.
32. Načo by som učil študentov, ako sa majú racionálne učiť a riešiť problémy, keď to odo mňa nikto nežiada.
33. Nemá význam búriť sa proti vrchnosti.
34. Vo vyučovaní sa snažím používať čo najviac heuristické metódy.
35. Vediem študentov k tomu, aby využívali čo najviac zdrojov informácií.
36. Považujem sa za nekomformného človeka.
37. Myslím si, že som veľmi sebakritický.
Kľúčové slová:
práca učiteľa
motivácia
disciplína
racionálne vyuťovanie
vyučovacie postupy
rozhodovanie učiteľa
Obsah:
- Tvorivosť v práci učiteľa
Tvorivá klíma na pracovisku
Zistenie učebných štýlov založených na zmyslových preferenciách
Dotazník na zistenie učebných štýlov podľa prevažujúcich druhov inteligencie
Dotazník učebných štýlov
Dotazník na zisťovanie povrchového a hlbkového prístupu k učeniu