Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Druhy učenia

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
17 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
45085
Posledná úprava
28.04.2014
Zobrazené
2 478 x
Autor:
lubos.polak
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Každý človek sa počas svojho života ustavične mení a vyvíja. Tieto zmeny a vývoj sú spôsobené mnohými faktormi, pričom jedným z najhlavnejších faktorov je učenie.
Na základe životných skúseností si ľudia osvojujú nové zručnosti, znalosti a postoje. Učia sa ako jednať s ľuďmi a riešiť rôzne problémy. Životné skúsenosti ovplyvňujú ľudské citové prežívanie a podieľajú sa na formovaní osobnosti.
Najčastejšou formou učenia v spoločnosti sú školy rôzneho druhu a stupňa, kde sa človeku dostáva zároveň aj základné vzdelanie aby bol schopný byť plnohodnotným jedincom v spoločnosti.
Predpokladom schopnosti učiť sa je funkčná pamäť, čiže schopnosť zaznamenávať a uchovávať nové poznatky tak, aby ich bolo možné neskôr využiť. V mnohých prípadoch učenie prebieha mimovoľne, niekedy dokonca bez účasti vedomia, čo potvrdzujú výsledky skúmania pacientov trpiacich amnéziou.
V danej práci si autor dáva za cieľ zrozumiteľne opísať jednotlivé typy učenia, z ktorých mnohé zdieľame aj s ostatnými živočíšnymi druhmi. Taktiež je snahou autora v dostatočnej miere vyjadriť a opísať zákony učenia spolu s oblasťou učenia sa u človeka.

Kľúčové slová:

učenie

pamäť

jedinec

učenie u človeka

zákony učenia



Obsah:
  • 1. Úvod 3
    2. Jadro práce 2.1. učenie 4
    2.2. Druhy učenia 4
    2.2.1. Sociálne učenie 5
    2.2.2.Učenie vhľadom 5
    2.3. Učenie u človeka 6
    2.3.1. Percepčno - motorické učenie 6
    2.3.2. Sociálne učenie 6
    2.3.3. Habituácia 7
    2.3.4. Pojmové učenie 7
    2.3.5. Verbálne učenie 7
    2.3.6. Učenie riešením problému 7
    2.3.7. Podmieňovanie 7
    2.4. Zákony učenia 7
    2.4.1. Zákon motivácie 7
    2.4.2. Zákon spätnej informácie v učení 8
    2.4.3. Zákon transferu v učení 8
    2.4.4. Zákon opakovania v učení 9
    3. Záver 9
    4. Bibliografické odkazy 10

Zdroje:
  • BOROŠ, J. 2002. Úvod do psychológie. Trenčín: Vydavateľstvo IRIS. 2002. 305 s. ISBN 80-89018-35-1.
  • ĎURIČ, L. - BRATSKÁ, M. a kol., 1997. Pedagogická psychológia. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo. 1997. 464 s. ISBN 8008024984.
  • GERRIG, J. R. - ZIMBARDO, G. P. Psychologie. Mníchov: Pearson Studium. 2008. 2008. 830 s. ISBN 978-3-8273-7275-8.
  • PLHÁKOVÁ, A. 2005. Učebnica všeobecnej psychológie. Praha: Vydavateľstvo akadémie vied Českej republiky. 2002. 472 s. ISBN 80-200-1387-3.
  • SANTROCK, W. J. 1997. Psychology. Dallas: University of Texas. 1997. 632 s. ISBN 0-697-29678-4.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko