- Fakulta - Inštitút misijnej a charitatívnej práce a tropického zdravotníctva sv. Jána Pavla II, Bratislava 95
- Fakulta zdravotníctva a sociálnej práce sv. Ladislava, Nové Zámky 605
- Inštitút bl. Ladislava Strattmanna Batthyányho, Dunajská Streda 0
- Inštitút bl. Metoda Dominika Trčku, Michalovce 16
- Inštitút bl. Sáry Salkaházyiovej, Rožňava 0
- Inštitút bl. Z. J. Mallu, Košice 0
- Inštitút sociálnej práce a ošetrovateľstva MUDr. Pavla Blahu, Skalica 0
- Inštitút sociálnych vied a zdravotníctva bl. P. P. Gojdiča a bl. V. Hopku, Prešov 79
- Inštitút sv. Cyrila a Metoda, Partizánske 0
- Ústav bl. Anny Kolesárovej, Rimavská Sobota 0
- Ústav bl. Tomislava Kolakoviča, Trstená 0
- Ústav Božieho milosrdenstva, Žilina 40
- Ústav sociálnej práce sv. Pátra Pia, Piešťany 0
- Ústav sv. Sáry de Marseille, Banská Bystrica 0
Edukácia žiakov s mentálnym postihnutím
Popis:
Starostlivosť o mentálne postihnutých si už niekoľko rokov vyžaduje aby spoločnosť rozvinula vzdelávanie na niekoľkých stupňoch. Aby poskytovaná pomoc mohla byť dostatočne rôznorodá, je dôležité nesnažiť sa pokryť všetkú potrebu jedným typom vzdelávania. Rovnako dôležitá ako rôznorodosť je aj medziodbornosť v pomoci mentálne postihnutým.
Kľúčové slová:
špecialna pedagogika
osobný a socíalny rozvoj
demencia
regresia
Obsah:
- Úvod......................................................................................................................................3
1 Charakteristika mentálnej retardácie................................................................................4
1.1 Psychická anomália...........................................................................................................4
1.2 Psychický deficit..............................................................................................................4
1.3 Retardácia.........................................................................................................................4
1.4 Demencia..........................................................................................................................4
1.5 Regresia............................................................................................................................5
2 Edukácia žiakov s mentálnym postihnutím......................................................................6
2.1 Výchova k ľudským právam............................................................................................6
2.2 Osobný a sociálny rozvoj..................................................................................................6
2.3 Prvky tvorivej dramatiky..................................................................................................7
3 Vzdelávacie ciele..............................................................................................................8
3.1 Cieľ štúdia........................................................................................................................8
3.2 Obsah vzdelávania............................................................................................................8
Záver.......................................................................................................................................9
Použitá literatúra....................................................................................................................10
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.