Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Efektívne presviedčanie

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
34 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
6002
Posledná úprava
02.08.2017
Zobrazené
4 014 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vedieť presviedčať je umenie. Pri rozhovore môžeme svojho partnera získať na svoju stranu a presvedčiť ho o správnosti svojich myšlienok a návrhov. Nesmieme však pripustiť možné zamieňanie si presviedčania s manipuláciou.

Za kľúč, vedúci k účinnému presviedčaniu sa považujú pôsobive myšlienky a schopnosť ich objasniť, alebo sprostredkovať. Myšlienky sú hodnotou komunikácie, pretože samotná informácia nikdy nedonúti človeka jednať, a tak len myšlienka, alebo idea má tu moc.

Táto spolupatričnosť sa kedysi nazývala rétorikou. Od staroveku sa ľudia učili tomuto umeniu vytvoriť a podať myšlienky. Niekoľko osobností, aspoň v Európe dnes študuje rétoriku systematicky. Viacmenej, použitím niekoľkých jednoduchých zásad, môžeme radikálne zlepšiť kvalitu vlastnej schopnosti v presviedčaní.


Skutočný rečník, myslí nielen na obsah a formu svojho prejavu, ale aj na jeho účinky v sociálnom teréne, do ktorého svojou rečou vstupuje.

Znamená to aj fakt, že tú istú tému nemožno hovoriť tým istým spôsobom pred každým plénom. Jazyk a argumentácia musí zodpovedať adresátovi.

Kľúčové slová:

psychológia

presviedčanie

efektivita presviedčania

komunikácia

vysvetľovanie

logika

nadšenie

induktívna argumentácia



Obsah:
  • Úvod -3-
    1. Rétorika -4-
    Osobnostný charakter -4-
    Logika -5-
    Nadšenie -5-
    2. Čo je veľká myšlienka -6-
    2.2 Problém -8-
    2.3 Otázka -8-
    2.4 Reakcia -9-
    3. Usporiadanie myšlienok -9-
    3.1 Deduktívne vyvodzovanie záverov -10-
    3.2 Induktívna argumentácia -10-
    3.3 Vyjadrovanie vlastných myšlienok -11-
    3.4 Účinné vysveľovanie -11-
    4. Efektívna zraková komunikácia -11-
    5. Používanie hlasu -11-
    6. Neverbálny jazyk a jeho presvedčivosť -12-
    Záver -13-
    Použitá literatúra -14-

Zdroje:
  • Umíte presvědčit? Alan Barker, ISBN 80-7226-378-1, Computer Press Brano - vydavateľ,
  • Kapitoly z komunikácie, doc. PhDr. Jana Klincková, PhD, Seminár,
  • Ako správne presvedčiť, Seminár
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko