Ekonómia - Konkurencia
«»
Popis:
Základné rozdelenie druhov konkurencie na trhu a ich charakteristika. Niektoré z kapitol na ukážku:
Úvod
Trhový mechanizmus môže efektívne fungovať len v podmienkach konkurencie. Konkurencia je nevyhnutný úkaz zdravého a dobre fungujúceho trhového systému. Konkurencia znamená stretávanie sa rôznych subjektov trhu, pričom každý z nich chce realizovať svoje ekonomické záujmy, preto by sme konkurenciu mohli definovať ako boj subjektov, ktoré sa striedajú na trhoch a bojujú medzi sebou ekonomickými prostriedkami o mieru splnenia svojich cieľov...
Záver
Ak chceme podnikať v akejkoľvek oblasti hospodárstva, jednou z najdôležitejší podmienok úspešného podnikania je poznanie našej konkurencie. Predovšetkým by sme mali zistiť, čo naša konkurencia ponúka, aké sú jej služby, výrobky, akým spôsobom sa propaguje a kto sú jej zákazníci. Tieto informácie nám pomôžu zdokonaliť naše služby a výrobky a rýchlejšie reagovať na aktivity konkurencie...
Kľúčové slová:
konkurencia
oligopol
monopol
dokonalá konkurencia
Obsah:
- Úvod
Konkurencia podľa subjektov trhu
Dokonalá konkurencia
Nedokonalá konkurencia
Monopol
Oligopol
Monopolná konkurencia
Záver
Použitá literatúra
Zdroje:
- Hontyová K., Lisý J., Satková B.: Základy ekonómie a ekonomiky, vydavateľstvo EKONÓM, Bratislava, 2002
- Gažiová A.: Základy mikroekonómie, Univerzita Konštantína filozofa v Nitre, Filozofická fakulta, Nitra, 2005
- Árednáš M.: Základy ekonómie, Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre, Universum, Nitra, 1997
- http://www.euroekonom.sk
- http://sk.wikipedia.org
- http://www.zivnostnik.sk
- http://www.oskole.sk
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.