Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 026   projektov
0 nových

Elektronické platobné prostriedky súčasnosť a budúcnosť

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
18 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
7908
Posledná úprava
11.09.2018
Zobrazené
932 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
S rozvojom moderných technológií a s technologickým pokrokom vstupuje ľudstvo do doby, keď sa technika stáva neoddeliteľnou súčasťou každodenného života. Moderná technológia mení vzťahy s klientmi a vytvára nové príležitosti. V minulosti bola technológia v očiach ľudí nevyhnutným zlom a drahým prostriedkom nespĺňajúcim očakávania do neho vkladané. Situácia sa však začína meniť a postupom času sa stala aj kľúčovou pre fundamentálne zmeny funkcií požadovaných od bánk a základným nástrojom na poskytovanie bankových služieb cez telefón priamo ku zákazníkovi. Zákazník má potreby disponovať s peňažnými prostriedkami na svojom účte kdekoľvek, kedykoľvek a čo najrýchlejšie. Banky v snahe prispôsobiť sa a vyhovieť potrebám svojich klientov využívajú moderné technológie v čo možno najväčšej miere.
História zavedenia technologickej distribúcie súvisí s rozvojom osobných počítačov a komunikačných systémov. Postupne sa mení aj profil klienta. Klient sa stáva náročnejším, menej lojálnym a viac informovaným. Všeobecne sa znižujú marže bánk, rozširuje sa konkurenčné prostredie, čo spôsobuje prevratné zmeny v distribúcii bankových služieb. Technológia sa dostáva na popredné miesto a stáva sa jednou z najdôležitejších prvkov úspechu. V práci si ukážeme ako sa premietol vstup moderných technológií do prostredia bankovníctva, priblížime si spôsob elektronického obchodovania a využívania elektronických platobných prostriedkov.

Kľúčové slová:

klient

banka

bankovníctvo

internetbanking

biometria



Obsah:
  • 1.1. MOŽNOSTI KOMUNIKÁCIE KLIENTA A BANKY 1
    1.2. DISTRIBUČNÉ KANÁLY VYUŽÍVAJÚCE MODERNÉ TECHNOLÓGIE 3
    1.3. VYMEDZENIE POJMU ELEKTRONICKÉ BANKOVNÍCTVO 4
    1.4. CHARAKTERISTIKA JEDNOTLIVÝCH DRUHOV ELEKTRONICKÉHO BANKOVNÍCTVA 5
    1.4.1. Homebanking 5
    1.4.2. Telebanking /Phonebanking, Callbanking/ 6
    1.4.3. Mobilbanking /WAP, SIM Toolkig, GSM/ 7
    1.4.4. Internetbanking 8
    1.4.5. E-mail banking 9
    1.4.6. TV - banking 10
    1.5. MOŽNOSTI ZAISTENIA BEZPEČNOSTI 10
    1.5.1. Elektronický kľúč 10
    1.6. NOVÉ TECHNOLÓGIE V ELEKTRONICKOM BANKOVNÍCTVE 11
    1.6.1. Druhy biometrie 11
    1.6.2. Prekážky rozvoja biometrie 12
    1.7. ELEKTONICKÉ BANKOVNÍCTVO AKO SÚČASŤ RETAILOVÉHO BANKOVNÍCTVA 12
    1.8. VÝHODY A NEVÝHODY ELEKTRONICKÉHO BANKOVNÍCTVA 13
    1.8.1. Výhody elektronických foriem komunikácie 13
    1.8.2. Nevýhody elektronického bankovníctva 14
    1.9. SAMOOBLUŽNÉ ZÓNY 14
    1.10. ELEKTRONICKÉ OBCHODOVANIE /E-COMMERCE/ 14
    1.10.1. Výhody, nevýhody a odporúčania pre e-commerce 15
    1.11. MOŽNOSTI ELEKTRONICKÉHO BANKOVNÍCTVA PONÚKANÉ BANKAMI PÔSOBIACIMI VO VYBRANEJ OBLASTI 16

Zdroje:
  • Eva Horvátová: Operácie komerčných bánk, Ekonóm 2004
  • Anton Karouš: Bankovníctvo na Slovensku, Sprint 1997
  • Marko Slovinec, BIATEC, č. 2/2007, str. 25-27
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko