Elektronické platobné prostriedky súčasnosť a budúcnosť
Prípona
.doc |
Typ
seminárna práca |
Stiahnuté
18 x |
Veľkosť
0,2 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
7908 |
Posledná úprava
11.09.2018 |
Zobrazené
978 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
S rozvojom moderných technológií a s technologickým pokrokom vstupuje ľudstvo do doby, keď sa technika stáva neoddeliteľnou súčasťou každodenného života. Moderná technológia mení vzťahy s klientmi a vytvára nové príležitosti. V minulosti bola technológia v očiach ľudí nevyhnutným zlom a drahým prostriedkom nespĺňajúcim očakávania do neho vkladané. Situácia sa však začína meniť a postupom času sa stala aj kľúčovou pre fundamentálne zmeny funkcií požadovaných od bánk a základným nástrojom na poskytovanie bankových služieb cez telefón priamo ku zákazníkovi. Zákazník má potreby disponovať s peňažnými prostriedkami na svojom účte kdekoľvek, kedykoľvek a čo najrýchlejšie. Banky v snahe prispôsobiť sa a vyhovieť potrebám svojich klientov využívajú moderné technológie v čo možno najväčšej miere.
História zavedenia technologickej distribúcie súvisí s rozvojom osobných počítačov a komunikačných systémov. Postupne sa mení aj profil klienta. Klient sa stáva náročnejším, menej lojálnym a viac informovaným. Všeobecne sa znižujú marže bánk, rozširuje sa konkurenčné prostredie, čo spôsobuje prevratné zmeny v distribúcii bankových služieb. Technológia sa dostáva na popredné miesto a stáva sa jednou z najdôležitejších prvkov úspechu. V práci si ukážeme ako sa premietol vstup moderných technológií do prostredia bankovníctva, priblížime si spôsob elektronického obchodovania a využívania elektronických platobných prostriedkov.
Kľúčové slová:
klient
banka
bankovníctvo
internetbanking
biometria
Obsah:
- 1.1. MOŽNOSTI KOMUNIKÁCIE KLIENTA A BANKY 1
1.2. DISTRIBUČNÉ KANÁLY VYUŽÍVAJÚCE MODERNÉ TECHNOLÓGIE 3
1.3. VYMEDZENIE POJMU ELEKTRONICKÉ BANKOVNÍCTVO 4
1.4. CHARAKTERISTIKA JEDNOTLIVÝCH DRUHOV ELEKTRONICKÉHO BANKOVNÍCTVA 5
1.4.1. Homebanking 5
1.4.2. Telebanking /Phonebanking, Callbanking/ 6
1.4.3. Mobilbanking /WAP, SIM Toolkig, GSM/ 7
1.4.4. Internetbanking 8
1.4.5. E-mail banking 9
1.4.6. TV - banking 10
1.5. MOŽNOSTI ZAISTENIA BEZPEČNOSTI 10
1.5.1. Elektronický kľúč 10
1.6. NOVÉ TECHNOLÓGIE V ELEKTRONICKOM BANKOVNÍCTVE 11
1.6.1. Druhy biometrie 11
1.6.2. Prekážky rozvoja biometrie 12
1.7. ELEKTONICKÉ BANKOVNÍCTVO AKO SÚČASŤ RETAILOVÉHO BANKOVNÍCTVA 12
1.8. VÝHODY A NEVÝHODY ELEKTRONICKÉHO BANKOVNÍCTVA 13
1.8.1. Výhody elektronických foriem komunikácie 13
1.8.2. Nevýhody elektronického bankovníctva 14
1.9. SAMOOBLUŽNÉ ZÓNY 14
1.10. ELEKTRONICKÉ OBCHODOVANIE /E-COMMERCE/ 14
1.10.1. Výhody, nevýhody a odporúčania pre e-commerce 15
1.11. MOŽNOSTI ELEKTRONICKÉHO BANKOVNÍCTVA PONÚKANÉ BANKAMI PÔSOBIACIMI VO VYBRANEJ OBLASTI 16
Zdroje:
- Eva Horvátová: Operácie komerčných bánk, Ekonóm 2004
- Anton Karouš: Bankovníctvo na Slovensku, Sprint 1997
- Marko Slovinec, BIATEC, č. 2/2007, str. 25-27
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.